Blog neinspirațional

…despre lupta cu morile de vânt

5 lucruri pe care le-am învățat după o lună de Reset

Vorbeam acum ceva vreme despre un Reset pe care trebuie să-l dai din când în când organismului tău, ca să poată funcționa din ce în ce mai bine. Unii înțeleg prin asta să țină post sau o dietă, cu scopul de a-și revigora organismul, de a elimina toxine sau/și de a reveni la niste forme sau dimensiuni după „standarde”. Alții, însă, înțeleg ca acest „reset” este exact ceea ce arată numele: să ștergi din memoria fiecărei celule obiceiuri proaste și să le „sădești” pe cele noi, îmbunătățite. Cu alte cuvinte, a reseta înseamnă a-ți schimba stilul de viață.

În ceea ce mă privește, reușisem asta la un moment dat. Mișcare făceam oricum, dar nu mai era suficient pentru a mă menține în formă/ forme. Cu eforturi considerabile și cu voință multă, îmi setasem organismul în așa fel încât să nu mai ceară decât ceea ce îi face bine sau cât să poată fi „păcălit” cu lucruri care imitau vechile (proaste) obiceiuri.  Dar se pare că stilul nou de viată nu se întipărise încă foarte bine în sistemul meu, astfel că a fost usor să calc din nou pe alături. Nu mult, dar cât să stric puțin din ceea ce lucrasem până atunci.

Ce am primit timp de o lună în programul Reset

M-am numărat printre norocoșii care au scris despre programul Reset – Slăbește Deștept și care au primit un abonament gratuit pentru trei luni. Am decis să-l încerc, cunoscând păreri pozitive despre acesta, din cercul de prieteni. Trebuie să mărturisesc că am înțeles greșit inițial, astfel că am țopăit de bucurie crezând că este vorba despre „muncă fizică” (mișcare, exerciții fizice, fitness). Cu atât mai mult cu cât există o franciză Limitless în oraș. M-am lămurit că este vorba exclusiv despre un program de alimentație. Totuși, ceea ce am primit, este la fel de neprețuit.

  1. Informații cu privire la tipul de alimentație care mi se potrivește. Pe baza unui chestionar, răspunsul a venit foarte repede, cu toate sugestiile benefice pentru schimbare.
  2. O serie de înregistrări video (șapte, mai exact pentru prima lună) motivaționale și de impact. Acestea au fost foarte importante pentru stabilirea unor principii sănătoase sau pentru confirmarea celor pe care le fixasem foarte bine până acum, de-a lungul experienței de viață.
  3. E-mailuri care să mă țină în priză. Mereu sunt lucruri de făcut, iar uneori te pierzi în tumultul activităților zilnice și uiți de aspecte importante, cum ar fi planul tău de remodelare corporală și resetare a stilului propriu de viață.
  4. Un plan de nutriție personalizat. Pe baza răspunsurilor mele, am primit un program alimentar alcătuit după sfatul nutriționiștilor. Pe zile, pentru fiecare masă sau gustare, cu înlocuitori pentru a-l face mai accesibil și mai ușor de asimilat de mintea încă prinsă în capcana alimentelor delicioase, dar nesănătoase.
  5. Acces la grupul de Facebook unde poți vedea ce fac ceilalți, ce probleme întâmpină, cum le depășesc și unde poți cere oricând sfatul nutriționistului.

Ce am învățat după o lună de reset

5 lucruri aș alege din ceea ce am învățat de-a lungul acestei luni:

  1. Care sunt alimentele sănătoase și benefice organismului și în ce combinații le pot folosi. Cu ce nu mă pot eu încă obișnui (din lipsă de antrenament și voință, desigur) este dozarea cantităților. E enervant să trebuiască să cântărești „îmbucătura” și e extrem de greu să te oprești din a mânca ceva ce îți place. Evident, face parte din procesul de „dresare” a organismului, așa că va trebui să îmi însușesc și acest lucru.
  2. Esențială este organizarea. Ca atunci când ești mic și înveți prima dată ceva, „repetiția e mama învățăturii”, la fel cum verificarea este cheia succesului. De aceea, am apreciat ideea de a ține un jurnal al evoluției pe măsură ce avansez în program. De preferat, un jurnal sincer, pentru că nimeni nu are de suferit mai mult decât propria persoană. În același timp, jurnalul te ajută să te „ții de treabă” serios.
  3. Respectarea unui program regulat de mese. Regula asta o știam dintotdeauna. Faptul că revine și în cadrul acestui program e semn că trebuie să învățăm să ne ținem de ea. Eu încă am un program de lucru… bulversant și mă agăț de scuza asta în loc să mă mobilizez mai bine. Prin urmare, mai am de învățat cum să prioritizez tot ceea ce fac, căci altfel, organismul nu poate fi „dresat” să se alinieze obiceiurilor sănătoase.
  4. Poți să faci lucrul ăsta și de acasă, online. Sigur, de obicei impactul întâlnirilor „față în față” este indubitabil mai mare. Există riscul să trișezi mai ușor și să renunți mai repede. Dar la fel de bine se poate întâmpla asta și dacă apelezi la varianta clasică a întâlnirilor programate, mai ales dacă nu ai motivația încă destul de puternică.

Amenințări

Încă mă tem că această provocare m-a luat ușor pe nepregătite. Cum știu asta? Încă mai găsesc scuze pentru amânări sau pentru justificări. S-a suprapus, e drept, și peste o perioadă destul de aglomerată, pe care tot sper să o depășesc mai repede.

În plus, faptul că am ținut o dietă (singura din viața mea) pe care mi-am însușit-o destul de bine, face să fie mai dificilă adaptarea la un alt fel de alimentație. De aici unele conflicte interioare când vine vorba de a mânca un anumit aliment sau de a fi atentă la gramaje.

Imposibilitatea de a dubla respectarea planului de alimentație cu programul de mișcare Limitless, mă descurajează uneori. Totuși, cred că asta se poate rezolva în timp.

Prin urmare, deși a trecut o lună, sunt ușor în urmă cu „do’s” and „dont’s”. Partea bună este că informațiile astea nu pleacă nicăieri și pot să o iau de la capăt atunci când mă simt pregătită de lupta cu mine însămi!

Lasă un comentariu

Madmoiselle Sarcastique

Un suflet singur trăiește bucuriile pe jumătate, iar durerile dublu!

Paul's Blog

Welcome to my page!

HopeLess

Scrisul face parte din mine, din viață... ca de altfel, arta în toate formele ei!

Kaysha

Catch me on the web!

Roxalee's blah blah blog

I was created to create. Please, go deep.

armonie acvatică

scrieri, scrieri...

opisicaneagra.ro

Opinii inopinate, frânturi de suflet, poezie și jurnalism online

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

DozaDePoezie

"Viaţa este în altă parte" - Milan Kundera

Joramotive de sărit obstacole

echitaţie în aburi de lapte

Tolsto

Blogul meu, de mine însumi