Blog neinspirațional

…despre lupta cu morile de vânt

Dăruiește! Acesta e Farmecul Crăciunului

A început să ningă ieri. Numai bine. Sărbătorile de iarnă au Farmec doar dacă sunt asortate cu fulgi mari de zăpadă, cu miros de portocală și scorțișoară și cu sunete de colinde. Mă uit la oamenii de pe stradă. Aleargă buimăciți după cine știe ce treabă nerezolvată. Ați observat că oamenii au uitat să zâmbească? Uneori uită și de ei. Atât de bine uită de ei, încât, când se zăresc trecător în oglindă, se sperie. Sunt de nerecunoscut chiar și pentru ei înșiși.

Copilul meu a venit dezamăgit acasă acum ceva vreme. I-a spus lui un coleg că nu există Moș Crăciun. S-a uitat la mine cu ochii lui mici și negri, plini de speranță.
-Așa e, mami? Nu există Moș Crăciun?
M-am încruntat. Mi-a fost ciudă. Nu pe bietul copil căruia cineva i-a risipit iluziile prea devreme, ci pe adulții care zdrobesc visurile, plictisiți să mai inventeze povești.
-Moș Crăciun, i-am zis, e o ființă tare complicată. Știi care  cea mai mare dorință a lui?
-?!
-Să vadă oamenii fericiți. Tu te bucuri când primești cadouri?
-Ooo, daaa!
-Fiecare crede ceea ce vrea să creadă, ceea ce îl face să se simtă bine. Tu, de pildă, crezi că există Moș Crăciun?
A ezitat câteva clipe.
-Da…
-Atunci? Ce contează dacă altcineva îți spune altfel?

Și acum iar mă uit la oamenii ăștia care au uitat să se bucure. Probabil că și lor le-a spus cineva la un moment dat că nu Moș Crăciun este un moft, o poveste ridicolă. Pentru ei, sărbătorile înseamnă stresul curățeniei, stresul gătitului, stresul musafirilor, stresul acelor de brad care se împrăștie în toată casa. Oare? Nu o mai fi nimic dincolo de toate astea?

Așa că mi-am reluat un obicei mai vechi pe care l-am abandonat la un moment dat, molipsită de ceilalți. Sau poate prea obosită de alergătura cotidiană. Anul acesta voi fi din nou Moș Crăciun pentru ai mei! Nu moșul cu burtă și barbă albă, roșu în obraji și mereu pe fugă. Un Moș Crăciun secret, care să se furișeze prin cotloanele casei lăsând câte un dar fiecăruia și smulgându-le un zâmbet. În amintirea vremurilor străvechi, când bucuria asta nu este întunecată de niciun gând, de nicio grijă.

Copiii vor primi jucăriile preferate. „Moșul” a fost foarte atent la scrisorile lor stângace și la desenele ilustrative! Pentru cei „mari”, însă, am ales daruri practice. Știu sigur că le vor folosi și că am ales exact ceea ce trebuia pentru fiecare dintre ei: variațiuni individualizate ale unei mărci de încredere. Mi-am făcut lista din timp pentru cele mai reușite cadouri Farmec. Le-am împachetat și am avut grijă ca Moșul să fie credibil! Fiecare va deschide odată cu caseta cadou și un mesaj de la el.

Pentru-o mamă fericită,
să se simtă-ntinerită.
Primești pentru dăruire,
pentru grijă și iubire
o magie în fiole
și un lapte demachiant
care curăță instant!

4142-borseta-cadou-evo-2O casetă parfumată
pentru cel mai tare tată!
Pentru că-i mereu activ
(de-aia e și longeviv).
Știu, îți va plăcea caseta
dar te va-ncânta borseta.

4144-borseta-gh3men2-2

„Călătorul singuratic”
va primi un cadou practic.
Chiar dacă-i mereu plecat
Moș Crăciun nu l-a uitat
nici pe fratele mai mic
care-acum e mai voinic:
o borsetă cu de toate
și de zi, și pentru noapte!

4145-borseta-kit-calatorie

În schimb, pentru sora mare
Sensibilă ca o floare,
o casetă minunată:
crema CC mult visată
și-un fluid de curățare –
Farmec fără-asemănare!

4138-happiness-caseta-2

Îmi imaginez chicotelile lor… Cum va vrea fiecare să vadă ce conțin celelalte casete cadou. Cum vor împături cu grijă biletul de la Moșul, zâmbind complice.

Mi-am păstrat și mie un dar, de dragul de a desface un cadou odată cu ceilalți (și ca să nu se întrebe cei mici de ce tocmai Rudia nu a primit nimic): Casetă cadou – Tratament Nutritiv. Întotdeauna am căutat produse eficiente, create de specialiști, care să rezolve micile probleme atunci când vine vorba de frumusețe.

4148-caseta-cadou-gte-2

Un șampon și un ulei nutritiv, plus o mască nutritivă. Un răsfăț la care am visat din momentul în care am pus ochii pe setul Gerovital. L-am împachetat cu aceeași grijă ca și pentru ceilalți și mă pregăteam pentru mesajul haios „de la Moșul”. Fulgii de afară mi-au furat privirile. Sau poate mi le-au condus spre o imagine pe care nu aveam voie să o ratez. Undeva pe un trotuar, o femeie între două vârste vinde căciulițele împletite cu mâinile ei uscate și reci. Cu privirea pierdută și cu părul despletit, arunca câte o privire la copilul care se străduia să prindă fulgii cu limba scoasă. A zâmbit preț de o secundă, semn că aceea este unica ei bucurie. Iar apoi s-a întors către trecători, sperând să mai vândă o căciulă.

M-am simțit neputincioasă. Cu siguranță femeia aceea între două vârste nu a avut parte vreodată de vreun răsfăț. Pentru sine, nu pentru copiii ei. Pentru bucuria propriului suflet. M-am gândit mai bine. Știu ce voi scrie pe ultimul bilet de la „Moșul”. Setul acela nu-i va face viața mai bună, dar vreau să cred că îi va aduce un zâmbet, amintindu-i de visele copilăriei, când Moș Crăciun părea bun și blând și iubitor și dădea speranța împlinirii unor visuri.

……………………………………………………………………..

Povestea Crăciunului provcată de Farmec la penultima probă SuperBlog 2016 este una adevărată, din păcate…

farmec2-300x300

3 răspunsuri la „Dăruiește! Acesta e Farmecul Crăciunului

  1. Daniela Noiembrie 28, 2016 la 11:37 pm

    Frumos, Diana! O sa-i placa Mosului! Sunt sigura!

    Apreciat de 1 persoană

  2. Pingback:SuperBlog | Proba 23. Dăruiește FARMECul Crăciunului

Lasă un răspuns

Comentator Amator

„Viata nu are subtitrare, ori o intelegi, ori nu…” – Wolf Wildfire

Madmoiselle Sarcastique

Un suflet singur trăiește bucuriile pe jumătate, iar durerile dublu!

Septembrie, joi

Oaza pentru fete

SunLog

blog de informaţii şi diverse alte chestii

HopeLess

Scrisul face parte din mine, din viață... ca de altfel, arta în toate formele ei!

Kaysha

Să nu crezi ce ţi se spune. Să crezi doar ce simţi.

Dani Havarneanu

Un blog prea personal

Confessions of a first time mom...

Menirea dintâi a femeii este de a da naștere. Numai așa viața își justifică continuitatea...

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Anca Balaban Popa Iscu

Viața e atât de frumoasă!

opisicaneagra.ro

Opinii inopinate, frânturi de suflet, poezie și jurnalism online.

Illusion's Street

străduţa mea de iluzii

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

DozaDePoezie

"Viaţa este în altă parte" - Milan Kundera

