Blog neinspirațional

…despre lupta cu morile de vânt

Slab sau sănătos? Sau amândouă?

Întreaga noastră existență este dominată de niște „tare” pe care fie le moștenim de la părinți, fie le dezvoltăm pe parcurs din cine știe ce frustrări mai mult sau mai puțin întemeiate. De aceea, ne comportăm adesea influențați sau marcați de ele, transformându-le la un moment dat în obsesii care pot deveni bolnăvicioase.

Ce femeie nu are dorința de a arăta extraordinar de bine? Unele pentru imaginea lor în fața celorlalți, altele pentru a se simți bine în propria piele. În timp ce o parte se consolează cu ideea că „asta este” sau că „o viață are omul” și că „trebuie să o trăiască după cum îi place”, din ce în ce mai multe se dau de ceasul morții să reglementeze situația, chiar dacă acest lucru implică niște riscuri pe care se încăpățânează să nu le ia în calcul. Foarte rar reușim să găsim un echilibru în ceea ce privește alegerile noastre în materie de stil de viață.

Bună, sunt Rudia și sunt am fost grasă grăsuță

Sunt aproape doi ani de când am decis că greutatea mea începe să o ia razna. Nu am fost niciodată grasă, dar nici nu am așteptat să ajung până în punctul critic, fără nicio șansă de a-mi reveni. Am ales o dietă care am crezut că mi se potrivește. Fără specialiști, dar cu documentare minuțioasă. Fără analize prealabile (nț, nț, nț – să nu faceți așa niciodată!), dar cu atenție la modificările apărute în organism. Mai ales că, puțin ipohondră fiind, m-am temut ca nu cumva să-mi găsesc obștescul sfârșit imediat ce ajungeam la greutatea ideală! Și a funcționat de minune, exact așa cum mi se prezisese. Ce am făcut?

  1. Am scos toate alimentele „nefaste”: pâinița, produsele de patiserie, în general cam toate cele bazate pe făină albă, zaharoasele, grăsimea, tona de carbohidrați.
  2. Am introdus tărâțele de ovăz, consumate zilnic în diferite ipostaze.
  3. Am mâncat legume, legume și iar legume (eh, și niște cărniță. De pui!)
  4. Am respectat un program destul de strict apropo de obiceiurile alimentare.
  5. Am încercat să beau  suficientă apă.
  6. Am făcut și mișcare (după cum mă știți).
  7. Am citit mult despre ce presupune dieta, ce riscuri apar dacă nu respect niște principii de bază, precum și generoasa ofertă de rețete care să facă lucrurile mai plăcute și mai ușoare.
  8. Am savurat fiecare sută de grame aruncată la intervale destul de regulate.

Cu uimire am constatat că se poate mânca bine și la dietă și că uneori poți păcăli papilele gustative, dându-le ce vrei tu în timp ce le faci să creadă că este ceea ce vor ele (=ce au fost educate până atunci) să guste! De asemenea, tot căutând ingrediente care să asigure succesul garantat, am dat peste produsele Sano Vita, care m-au scos de multe ori din încurcătură! Și pentru că nu vreau să bat câmpii fără temei, iată și dovezi că am putut găsi rețete sănătoase și aducătoare de rezultate.

E incredibil ce poți face cu tărâțele de ovăz, tărâțele de grâu și de physillium, cu amidonul din porumb, diverse tipuri de semințe, iaurt degresat și un ou! Ziceți că nu arată delicios pâinița mea dietetică¹!

Când m-a apucat pofta de dulce – că asta a fost piatra de încercare! – m-am documentat pe grupul de suport și susținere și am aflat că pot face sfințișori, un bounty de casă, celebrul „tort doboș” sau un tortuleț normal, presărat cu fructe goji. Din când în când mergea și câte o clătită americană sau o ruladă cu budincă de căpșuni! Toate pe bază de tărâțe și îndulcitor.

 

Problema cea mai mare o reprezentau gustările de peste zi. E cam dificil să e descurci cu mâncarea la serviciu când ești la dietă! Dar cine caută, descoperă! Așa că am trecut și peste tentațiile cotidiene și tragediile izvorâte din „hai să ronțăim și noi ceva”. O mână de fructe goji, rondele din orez expandat, chipsuri false din tărâțe de ovăz, o prăjitură „Brownie” cu tărâțe, îndulcitor și pudră de roșcove în loc de cacao. Ori mult-râvnita pizza, tot cu tărâțe de ovăz, legume și cărniță slabă.

Nu prea pare să fi suferit mult în dieta asta, nu-i așa? 😀 Fibre, minerale, vitamine și gust bun – sănătate curată!

citat-stil-de-viata-nu-dieta

Cam așa²! De mâncat am mâncat, de slăbit am slăbit taman cât trebuie. Ca să scap de ipohondrie, am făcut și niște analize după ce am ajuns unde am vrut și am avut surpriza plăcută să nu-mi indice nicio carență de niciun fel. Mission impossible accomplished!

Greșeli care ne afectează stilul de viață

Desigur, visăm cu toții la o dietă miraculoasă, care să schimbe peste noapte și radical situația inițială. O dietă care să facă totul în locul nostru și să ne transforme în femei ideale cu siluetă de invidiat (sau – de ce nu? – bărbați ideali cu un trup de Adonis). Este foarte adevărat că dietele pot fi prieteni sau dușmani de temut. Diferența o face atitudinea fiecăruia dintre noi. De reținut că cheia reușitei unei diete nu constă nici în miracolul produs, nici în numărul de zile în care și-a făcut efectul, nici în renumele propunătorului sau în numărul de cazuri fericite care au ținut-o. Reușita unei diete constă în transformarea ei într-un stil de viață! Orice ai decis că ți se potrivește și ai probat că îți face bine, asumă-ți, însușește-ți și transformă în obicei! Este vorba, până la urmă, de educarea voinței și de controlul pe care îl deții asupra minții tale. Stabilește-ți un „slogan” care să surprindă exact ceea ce vrei de la tine:

Mănâncă așa cum îți place să arăți!

Vrei să fii sănătos? Mănâncă sănătos! Trăiește sănătos! Gândește sănătos!

Viața de după dietă

Evident că după ce ai obținut rezultatul dorit, primul impuls este să te năpustești asupra meniului de la fastfood-ul preferat, sătul de atâta abstinență. Ei bine, asta nu este neapărat de rău, dacă după ce te-ai înfruptat fără să respiri, te-ai șters elegant la colțul gurii, ai mulțumit cerului că ai apucat să mai guști și astfel de „bunătăți” și apoi te întorci la ale tale.

Am năvălit și eu pe tărâmul interzis. Mai cu poftă, mai cu remușcare, dar după episodul de rătăcire, m-am întors la cămara mea, unde mă așteaptă provizii serioase pentru un stil de viață sănătos:

Nu este întotdeuna simplu. Nu este nici măcar credibil uneori. Dar cu voința la purtător, cu susținere serioasă – cum e cazul ingredientelor Sano Vita – și cu răbdare muuultă, poți reuși!

sanovita

……………………………………………………………………

M-am apucat de dietă cu Sano Vita și SuperBlog 2016. Să văd care dă rezultate mai bune!

¹ Rețetele au fost adaptate după sugestiile Oanei Camacho, căreia îi mulțumesc pentru sursa de inspirație de-a lungul dietei.

² Imaginea-slogan este preluată de pe blogul Ancăi Balaban, cu acordul acesteia.

9 răspunsuri la „Slab sau sănătos? Sau amândouă?

  1. alma nahe Noiembrie 12, 2016 la 12:37 am

    Vai di capu’ mieu, s-au apucat slăbănoajili di dieti!? Toati! :)))) Bre, la cum arăți, nici de dietă de întreținere n-ai nevoie! Ți s-a desfăcut și ție bunghiu la Gală și ai crezut că grăsimea e de vină!
    PS: să știi că eu nu am avut dorințe ascunse să arăt bine niciodat’; m-am descurcat așa. Adevărat, nu m-au cerut decât vreo 2 de nevastă, da’ la primu’ eram în clasa a x-a și i-am zis „pas, rămânem pretini, ai fost un capriciu” and al doilea…La al doilea eram prea bătrână ca să nu îmi dau seama că el n-o să-și dea seama că sunt mai bătrână, așa că am zis „da” numa’ patru zile și dup’aia i-am zis că mai bine rămânem pretini… Eu am pretini mulți! :))

    Apreciat de 3 persoane

    • rudia2014 Noiembrie 12, 2016 la 12:46 am

      :-)))))))))))))
      Mă apucasem înainte de gală. Da mai rămăsese pe ici pe colo, mai exact la nivelul bumbilor! :-))))
      Tu te-ai descurcat așa, io nici așa nu mă descurc! :-))) Nu am primit decât o cerere în căsătorie și am onorat-o repede de frică să nu se răzgândească! :-))))

      Apreciat de 2 persoane

  2. vavaly Noiembrie 13, 2016 la 9:53 am

    daca tu zici ca ai avut nevoie de dieta te cred pe cuvant. dar eu nu vad pe unde tii ascunsa grasimea nici sa ma bati. poate doar in frigider…
    in alta ordine de idei nu i rau sa incepem de tineri sa ne ingrijim de ce bagam pe gura pentru a nu avea mai tarziu grija medicilor si a durerilor. sau macar speram ca asta ajuta. sano vita e de ajutor. clar.

    Apreciat de 1 persoană

    • rudia2014 Noiembrie 13, 2016 la 10:32 am

      La un moment dat…se impunea. Cât să nu trec în extrema cealaltă.
      Dar, până la urmă, a scoate alimentele nesănătoase și fără beneficii nu poate fi decât bun. Ca un fel de…antrenament! 🙂
      Șida, asta am vrut să punctez, că folosesc Sano Vita și în afara concursului! 🙂

      Apreciază

  3. Poteci de dor Noiembrie 13, 2016 la 1:46 pm

    Auzi? Nu ştiu cum fac că mi-ai făcut cam poftă cu păpica aia. Călătorul m-a convins cu laptele de soia, tu mă pui să umblu azi prin mall să caut din astea că altfel nu voi avea haznă. 🙄

    Apreciat de 1 persoană

  4. Dana Lalici Noiembrie 15, 2016 la 11:25 am

    Painea aia arata intr-un mare fel!!!! Un articol bun si plin de informatii utile. Mi-a placut faptul ca l-ai personalizat, nu te-ai multumit sa oferi simpla informatie. In plus, ai pus exact punctule pe „I”. De fapt…nici nu ma asteptam la mai putin de la tine. Bravo, draga mea!

    Apreciază

  5. Pingback:SuperBlog | Proba 16. Reţeta unei vieţi sănătoase

Lasă un răspuns

Comentator Amator

„Viata nu are subtitrare, ori o intelegi, ori nu…” – Wolf Wildfire

Madmoiselle Sarcastique

Un suflet singur trăiește bucuriile pe jumătate, iar durerile dublu!

Septembrie, joi

Oaza pentru fete

SunLog

blog de informaţii şi diverse alte chestii

HopeLess

Scrisul face parte din mine, din viață... ca de atfel, arta în toate formele ei!

Kaysha

Să nu crezi ce ţi se spune. Să crezi doar ce simţi.

Dani Havarneanu

Un blog prea personal

Normalul? E plictisitor.

Am încercat o dată să fiu normală. Cele mai rele 2 minute din viața mea.

Confessions of a first time mom...

Menirea dintâi a femeii este de a da naștere. Numai așa viața își justifică continuitatea...

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Anca Balaban Popa Iscu

Viața e atât de frumoasă!

opisicaneagra.ro

Opinii inopinate, frânturi de suflet, poezie și jurnalism online.

Illusion's Street

străduţa mea de iluzii

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

