Blog neinspirațional

…despre lupta cu morile de vânt

Cum să câștigi pariul cu viața

M-am trezit într-o zi cu o durere de spate. Din aceea care îți taie răsuflarea, dându-ți senzația că s-a rupt ceva iremediabil înăuntru. Nu voiam decât să zac, pentru că durerea aia mă anihila complet. Cu văicărelile de rigoare și cu dorința „să treacă o dată!” am supraviețuit momentului, pe care l-am și uitat imediat ce s-a încheiat episodul dureros. Dar mă gândesc uneori…ce or fi simțind cei care nu-și revin? Cei care sunt forțați de împrejurări să o ducă-n spate tot restul vieții. Dar cei pe care viața i-a invitat la o luptă nedreaptă, în care și-au pierdut o mână, un picior, vederea..? Gândurile astea mă fac să mă scutur ca dintr-un coșmar și să mă bucur, egoist, că nu mi s-a întâmplat mie.

Trei categorii de persoane cu dizabilități

Deși în ultimii ani vreau să cred că am evoluat cu privirea la felul de a privi un om cu dizabilități, încă mai avem de lucru când e vorba de integrarea lor, firească, într-o societate care se respectă. Și asta pentru că tindem să generalizăm, uitând că sunt diverse tipuri de persoane cu dizabilități:

  1. Cei care renunță. Cărora li se pare că totul este o mare nedreptate – și poate că este! – și care nu mai au răbdare să caute soluții pentru a fenta destinul. Sunt oameni care se sting încet încet, poate și pentru că în jurul lor nu găsesc sprijinul necesar.
  2. Cei care profită. Din plin! Cu nesimțire! Făcând din dizabilitatea lor un recital zilnic cu spectatori, care oripilează nu prin faptul că sunt persoane cu dizabilități, ci pentru că se comportă ca și cum e o slăbiciune care trebuie „răsplătită”.
  3. Cei care se ridică deasupra! Deasupra dizabilității, deasupra tuturor oamenilor mai „norocoși”, deasupra vieții înseși! Oamenii ăștia știu ce vor și nu precupețesc nicio secundă din viața lor, pe care și-o adaptează nevoilor proprii, și nu invers!

Sportivi Paralimpici

Când viața pare că le-a dat o palmă, unii oameni găsesc resursele suficiente să se ridice de fiecare dată. Semeți, curajoși, de ca și cum nu mai au nimic de pierdut.

Știați că avem 11 sportivi români care participă la Jocurile Paralimpice de la Rio în perioada 7-8 septembrie 2016? 

Eu nu am știut! Nu știu dacă sunt mulți sau puțini – cert este că e un număr record de sportivi pentru România la Jocurile Paralimpice! Am citit apoi câteva lucruri despre ei, despre adevărații învingători, și despre responsabilitatea socială. Oamenii aceștia reprezintă o țară, ne reprezintă pe noi și se antrenează pentru a o face așa cum se cuvine. Sunt oameni care și-au propus să câștige pariul cu viața, indiferent câtă muncă și câte sacrificii trebuie să facă.

Cum încurajăm pe adevărații învingători?

Unii o fac de acasă, cu mâinile încleștate și cu inimile bătând în fiecare secundă a evoluției lor. Alții sunt acolo, susținându-i, antrenându-i, oferindu-le sprijin. Uneori, sunt oameni care au puterea de a-i spriini altfel: „Olympus susține pentru a doua oară consecutiv sportivii care vor participa la Jocurile Paralimpice de la Rio și va direcționa către Comitetul Paralimpic 50 de bani pentru fiecare sticlă promoțională de lapte de consum Olympus cumpărată”. Indiferent cum o facem, este esențial să știe că toți cei de acasă sunt cu gândul la ei și că-și doresc să atingă acolo succesul! Și nu pentru că sunt persoane cu dizabilități, ci pentru că sunt români, care luptă pentru o medalie olimpică, reprezentându-ne țara.

Un mesaj de susținere

M-am tot gândit ce le-aș spune dacă aș avea ocazia… Aș striga cât aș putea de tare „Hai România!” Uneori, strigătul ăsta își dă aripi, te face să te simți susținut, iubit, apreciat. Iar senzația face mai mult chiar decât o medalie. Pentru că ei sunt oricum niște învingători! Poate nu în acest concurs, dar cu siguranță sunt adevărații învingători în bătălia cu viața!

Ai un mesaj de susținere pentru sportivii care vor participa la Jocurile Paralimpice de la Rio?

 

Un răspuns la „Cum să câștigi pariul cu viața

  1. Antoaneta August 18, 2016 la 6:56 pm

    Mesaj de sustinere?
    Suntem toti oameni! Conteaza ce ai in suflet si in minte!

    Apreciază

Lasă un răspuns

Comentator Amator

„Viata nu are subtitrare, ori o intelegi, ori nu…” – Wolf Wildfire

Madmoiselle Sarcastique

Un suflet singur trăiește bucuriile pe jumătate, iar durerile dublu!

Septembrie, joi

Oaza pentru fete

SunLog

blog de informaţii şi diverse alte chestii

HopeLess

Scrisul face parte din mine, din viață... ca de atfel, arta în toate formele ei!

Kaysha

Să nu crezi ce ţi se spune. Să crezi doar ce simţi.

Dani Havarneanu

Un blog prea personal

Normalul? E plictisitor.

Am încercat o dată să fiu normală. Cele mai rele 2 minute din viața mea.

Confessions of a first time mom...

Menirea dintâi a femeii este de a da naștere. Numai așa viața își justifică continuitatea...

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Anca Balaban Popa Iscu

Viața e atât de frumoasă!

opisicaneagra.ro

Opinii inopinate, frânturi de suflet, poezie și jurnalism online.

Illusion's Street

străduţa mea de iluzii

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

