Blog neinspirațional

…despre lupta cu morile de vânt

Mi-aș cam lua un telefon. Ce să aleg?

Nu sufăr de mania telefoanelor de ultimă generație. Ba chiar aș putea spune că mă declar fidelă obiectelor pe care mi le cumpăr, în general. Rar le schimb, iar atunci când o fac, mă cuprind nostalgiile.

Cu toate acestea, prestația telefonului meu mobil – S3 – cam lasă de dorit în ultima vreme. Nu-mi dă de ales, decât să-i fac felul și să ne luăm adio civilizat, ca în reclama de la Orbit.

Da, știu ce veți spune!

  1. O relație trebuie întreținută. Am avut răbdare, credeți-mă! L-am ușurat de aplicații, l-am resetat, i-m vorbit frumos. Dar se pare că nu-mi răspunde cu aceeași monedă: îmi ia 5 minute să formez un număr, se blochează când ți-e lumea mai dragă sau se închide când îl apusă năbădăile.
  2. Telefonul nu trebuie să fie un lux, ci o necesitate. Este, corect! Lux ar fi dacă era îmbrăcat în aur, și împodobit cu vreo nestemată la modă. Lux era și dacă avea abilități total inutile pentru mine sau dacă prețul lui depășește logica achiziționării. Necestate este, însă, și când sună telefonul și, deși faci „slide” la dreapta, nu se întâmplă nimic, sau când arde să suni urgent și nu se mișcă niciun pixel.
  3. Ce făcea lumea înainte de era telefonului? Făcea foarte bine! Dar atunci salariul nu intra pe un card, ci îl primeai în mână și știai și cât și când ajunge. Nu făceai comenzi online, așa că-ți bătea poștașul la ușă cu colet cu tot. E drept că uneori e bine să iei o pauză  de la toată expunerea asta la beneficiile tehnologiei, dar de multe ori se pare că nu a încotro.

Cu ce îl înlocuim?

Acum, că a crăpat, am spus deja. Dar ce poate fi destul de eficient și rentabil ca să-l înlocuiască?

M-am declarat fan Samsung. Până când fițele telefonului meu s-au dovedit identice cu alte telefoane din aceeași gamă, astfel că nu se mai pune problema de ceva ce aș utea să fi făcut eu greșit îngijindu-l. Am tânjit după S6 o vreme, îl visam noaptea și era musai gold. la un pas eram să-l achiziționez, doar că bugetul alocat acestui moft nu prea se apropia de preț. În timp ce așteptam reducerile, vreo Vinere neagră sau ceva de genul, s-a întâmplat să aud povești horror cu telefoane Samsung, așa că am zis să mai căutăm.

IPhone. Hm… Ei, uite, ăsta mi s-a părut mereu telefon de fițe. Am ținut în mână unul singur, la un moment dat, dar nu am părut prea încântată de el. O fi fost ignoranță sau lipsă de clasă (?!), habar nu am, cert e că nu mi s-a năzărit niciodată că l-aș vrea.

Mai avem opțiunea LG G4. Aparent cea mai bună, până acum, mai ales că la aceleași caracteristici ca ale lui Samsung S6, plătesc mai puțin.

LG-G4-Beat-2.jpg

Ce vreau de la un telefon

1. Mai întâi, vreau să funcționeze foarte bine. Să nu se ducă naibii funcționalitatea când am de instalat o aplicație nouă.

2. Să aibă caracteristici decente:

  • Model procesor:  Qualcomm Snapdragon 808 cu X10 LTE Hexa Core 64-bit
  • Memorie RAM: 3 GB
  • Memorie internă 32 GB
  • Rezoluție:  2560 x 1440
  • Diagonala display: 5.5 inch
  • Rezoluție cameră: 16 MP
  • Cameră secundară: 8 MP

3. Să pot face și fotografii când se impune, clare și luminoase.

4. Să pot accesa internetul când am nevoie, mai ales în regim de urgență.

5. Să pot juca un joc-două, dacă mă plictisesc 😀 sau dacă vreau să mă relaxez.

6. Să mi-l permit!

Sfaturi? 

Prin urmare: ce telefon îmi recomandați? Aș prefera și argumente pertinente. După ce mă lămuresc, vine întrebarea următoare! 😀

27 de răspunsuri la „Mi-aș cam lua un telefon. Ce să aleg?

  1. Ioana Iulie 12, 2016 la 8:17 pm

    Eu mi-aș lua unul roz. Alt sfat nu sunt în măsură să-ți dau 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  2. Claudia Iulie 12, 2016 la 8:48 pm

    Am eu un Samsung, nu stiu ce model dar relativ nou totusi. Luat anul trecut. Insa nu sunt asa de multumita de el. Cumva aplicatiile astea, ca multe mai sunt, il cam blocheaza si nu stiu de ce.
    Asa ca astept si eu ceva sfaturi de la prietenii tai ca sa ma dumiresc cu ce alt model as putea sa il inlocuiesc 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • rudia2014 Iulie 12, 2016 la 8:52 pm

      Da. Prietena mea are același telefon ca al meu și exact aceleași probleme. Iar un vecin tocmai și-a luat un Samsung S6 edge care se cam blochează…
      Chiar sper să primesc niște sfaturi de la cine se pricepe, că n-aș arunca banii pe fereastră!

      Apreciază

  3. comentatoramator Iulie 12, 2016 la 8:54 pm

    Rămâi la Samsung. Tot galaxy, dar urcă un pic . De S5 stiu că e bun, mai departe.. mă depăşeşte treaba. Eu am trecut de la S4 mini la J7. Alegere făcută la mare nevoie, in grabă. Tu dicumenteaza-te si dup-aia dă cu banu’ 😆

    Apreciază

  4. comentatoramator Iulie 12, 2016 la 8:58 pm

    Sunt foarte de-acord cu Ioana. Roz e cel mai bun!😎

    Apreciază

  5. bibelou Iulie 12, 2016 la 10:20 pm

    Decente? Nu-s decente, sunt de lux!
    Eu, de exemplu, cand imi iau un telefon, nu intreb intai si intai cat face, ci cat duce. Pe mine ma intereseaza sa ruleze lin doi ani. Atat ii dau unui telefon. Sa nu ma trezesc dupa cateva luni ca se blocheaza, ca tastez una si imi apare alta, etc. Asta ma intereseaza la un telefon. Ca are memoria de X? Meh, ii pun card, mai dezinstalez, nu mai instalez toate rahaturile. Ca face poze demne de expozitie, gata photoshopate? Eu am facut 2 ani poze cu 5 megapixeli, poze impecabile (cand am avut chef). Daca ar fi sa compar un telefon cu ceva, ar fi o haina nemteasca (cum mai vezi din cand in cand, daca ai noroc, prin sh-uri). Stii, genul ala dintr-un material impecabil, tivit si parativit, cusut cu o ata de calitate, care nu se ciupeste ca parasutele alea luate din mall, dupa 3 spalari, dar sunt de firma, deh.
    De exemplu, eu am stat un an si ceva cu un Samsung, prin 2011-2012, poate chiar 2013. Cam pe la inceputurile „smarfeoanelor”. Ala a fost fain, dar nu a mers niciodata market-ul. Android Market se numea pe vremea aia, parca. Nu voia sa intre in contul de google si pace! Nici in ziua de azi daca il deschid, nu intra acolo! Ca da, inca mai functioneaza daca am vreo nevoie. Apoi a urmat un Sony Xperia, dar din ala mai micut, mai slabut. Din pacate (pentru ca ale lui caracteristici erau foarte faine) a fost cel mai jalnic telefon de pana acum. Apoi a urmat LG-ul meu L70, dragul meu, pe care il am de doi ani si care daca nu era scapat in cap de n ori inca mai tinea. Inca se misca bine, doar ca am o portiune de touchscreen aproape inutilizabila. Se incarca greu aplicatiile, dispare tastatura, etc.
    Acum mi-am comandat Huawei P8 Lite cu 2 Gb de RAM, procesor de 1,2, camera de 13 mb si frontal 5 mb, octacore, la un pret de nimic as zice eu, putin peste 500 de lei, cu tot cu niste reduceri. Daca as vrea, as putea da 2000 de lei pe un telefon. As face rate, m-as descurca eu cumva cat inca sunt acasa la mama si la tata si tot salariul meu merge in fundul meu gras. Dar am judecat in toate felurile posibile si am ajuns la concluzia ca odata si odata tot il scap in cap si mai mult de 2 ani nu ma tine.
    Eu vad la foaaaarte multe persoane Samsung (cand vin fetilii sa isi ia fond de ten si oja ruoz isi lasa telefonul pe masa si ma zgaiesc si eu nitel la el). Dar ti-as recomanda sa iei LG-ul. Imi inspira mai multa incredere, dupa experienta mea cu divinul meu. 😀
    Si iar am scris romane. Un articol pe blog nu sunt in stare sa scriu. :)))

    Apreciat de 1 persoană

    • rudia2014 Iulie 12, 2016 la 10:28 pm

      Da’ știu c-ai scris puțin! 😀
      Foarte utilă părerea ta!
      Și eu cred că mai mult de doi ai nu poate „trăi” un telefon. Și nu pentru că i-ar deceda piesele, dar toate „apdeiturile” alea mai mult sau mai puțin automate îl încetinesc până la urmă.
      Acum am un S3. Are doi ani. Dar nu-l înțeleg de ce se înăpățânează să-mi facă nervii creți…din ce în ce mai des. L-am resetat chiar…
      În rest, nu am ce să-i reproșez! Mai ales că a luat contact cu gresia mea de atâtea ori… 😀 ar
      A! Să nu uit! Bugetul e esențial! De ce să dau mai mult pe Samsung, dacă LG are aceleași caracteristici, dar suficient de „mai ieftin”!
      Mulțam! 😉

      Apreciat de 1 persoană

  6. Diana Radu Iulie 12, 2016 la 11:25 pm

    Meh…cameră bună au multe. Memorie destulă au: să ai grijă la dimensiunile aplicaţiilor şi ce nu foloseşti, închizi.
    Uită-te la cât duce bateria (câţi mA are).
    Sfat: intră pe net, pe site-urile celor de la orange, vodafone, altex, flanco, emag şi ce mai doreşti şi compară preţurile. Funcţiile multor telefoane sunt identice (comparasem un A5 cu un S6 Edge şi diferenţa este micuţă). Nu te arunca după ultima fiţă – te va ustura buzunarul.
    Iar la partea cu telefonul care merge greu – probabil aşa s-a nimerit stocul. Dacă nu, un reset şi se rezolvă. 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • rudia2014 Iulie 12, 2016 la 11:30 pm

      La A 5 nu m-am uitat, e drept.
      LG G3 a avut soțul meu și părea ok.
      Vreau să evit ultima fiță…dar aș lua ceva cu caracteristici ok, care să mă țină 2 ani! :-))
      Nu neapărat că merge greu…difuzorul e varză și s-a blocat și după ce i-am dat reset. Prietena mea cea mai bună are aceleași probleme cu S3-ul, luat din altă parte, în alte vremuri. E drept că poate fi și o coincidență nefericită. De asta tot întreb și aștept feedback!
      Mulțumesc! ❤

      Apreciază

  7. bogdanvi Iulie 13, 2016 la 7:35 pm

    Iphone nu prea merita investitia. Mai bun este un telefon cu Android. Eu am Samsung si nu stiu daca il voi schimba. Este firma buna si nu m-a dezamagit. Acum totul depinde si de buget…

    Apreciat de 1 persoană

    • rudia2014 Iulie 14, 2016 la 6:53 pm

      Da, și pentru mine Samsung a fost de încredere… Doar că am avut câteva semne d eîntrebare în ultima vreme. Și da, bugetul este unul dintre criterii… De asta am și comparat cele două telefoane: caracteristicile sunt cam aceleași, prețul diferă destul de semnificativ.
      Mulțumesc!

      Apreciază

  8. Pingback:Când îți pasă de clienții tăi – #suportclientinonstop de la Flanco | Blog neinspirațional

Lasă un răspuns

Comentator Amator

„Viata nu are subtitrare, ori o intelegi, ori nu…” – Wolf Wildfire

Madmoiselle Sarcastique

Un suflet singur trăiește bucuriile pe jumătate, iar durerile dublu!

Septembrie, joi

Oaza pentru fete

SunLog

blog de informaţii şi diverse alte chestii

HopeLess

Scrisul face parte din mine, din viață... ca de atfel, arta în toate formele ei!

Kaysha

Să nu crezi ce ţi se spune. Să crezi doar ce simţi.

Dani Havarneanu

Un blog prea personal

Normalul? E plictisitor.

Am încercat o dată să fiu normală. Cele mai rele 2 minute din viața mea.

Confessions of a first time mom...

Menirea dintâi a femeii este de a da naștere. Numai așa viața își justifică continuitatea...

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Anca Balaban Popa Iscu

Viața e atât de frumoasă!

opisicaneagra.ro

Opinii inopinate, frânturi de suflet, poezie și jurnalism online.

Illusion's Street

străduţa mea de iluzii

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

