Blog neinspirațional

…despre lupta cu morile de vânt

Citatul de duminică (27) – Despre dorințe

Ultima mea dorinţă?! – Să mă nască cineva!

 Robert Maric

Ne punem mereu dorințe. Mai mult sau mai puțin realiste. Mai mult sau mai puțin influențați de ceea ce este în jurul nostru.

Ce îți dorești să fii când vei fi mare?

Nepotrivită întrebare. Pentru că cei mici nu se gândesc deloc la momentul când vor fi mari. O fac la îndemnul adulților din jurul lor, care speră să-și materializeze visele neîmplinite prin propriii copii. Aceștia, în schimb, se bucură de ceea ce au și cred că momentul prezent va fi pentru totdeauna. „Vreau să fiu doctor” sau „vreau să fiu constructor” sau alte astfel de „dorințe” nu sunt decât o reflexie a ceea ce a revărsat lumea adulților în mintea lor.

Lucrurile se schimbă atunci când începi să înțelegi cu adevărat că ești un individ capabil să realizeze ceva pe lumea asta. Pentru sine sau pentru ceilalți. Îți dorești să scapi de coșuri, să găsești iubirea, să iei un examen, să intri la facultate etc. Dorințe sincere și reale, dar nu dintre cele „adevărate” adică dintre cele care să ilustreze aspirații. Acelea vin, se spune, mai târziu, când „îți vine mintea la cap”. Atunci se nasc acele „vreau să schimb lumea”. Abia acum acel „vreau să fiu doctor” are un fundament.

Sunt totuși situații când dorințele tale pot deveni periculoase:

  1. Când dorința îți depășește propriile abilități. Riscul este dezamăgirea, depresia sau poate mai rău.
  2. Când dorința este un rezultat al unui acces de furie, de gelozie sau al unui act de bravură. Riscul de eșec este aproape garantat!
  3. Când dorința se raportează la ceva ce depinde de alții decât de propria persoană. Un lucru este sigur atâta vreme cât tu ești responsabilul direct pentru îndeplinirea lui.
  4. Când dorința depășește cu prea mult pragul realității. Chiar dacă unele lucruri imposibile au devenit la un moment dat realizabile. După mult timp!
  5. Când dorința pune în pericol alte suflete. Ce folos să-ți faci ție un bine, dacă restul lumii suferă?

În ceea ce mă privește, am ajuns să am dorințe simple: să mă trezesc a doua zi lângă cei dragi mie, să fim sănătoși și neatinși de răul universal…

2 răspunsuri la „Citatul de duminică (27) – Despre dorințe

  1. alma nahe Noiembrie 16, 2015 la 10:12 am

    Eu, când eram mică-mică, mi-am dorit să fiu actriță și scriitoare. Numai una, amândouă pe rând? Nu știu. Sunt, și una și alta, dar lipsește oboseala specifică, intensitatea. Mai bine m-aș bucura. Să te obosească ceea ce ai vrut să fii nu e plăcut.

    Apreciat de 1 persoană

    • rudia2014 Noiembrie 16, 2015 la 7:27 pm

      Eu, când eram mică (nu chiar mică..poate clasa a VI-a), am vurt să mă fac profesoară! 😆 Apoi, când am ajuns profesoară, am vrut să-i învăț pe elevi să joace teatru 🙂 Eu (încă) mă bucur de drnțele mele. Dacă sunt împlinite…hm… eu zic că da. 🙂

      Apreciază

Lasă un răspuns

Comentator Amator

„Viata nu are subtitrare, ori o intelegi, ori nu…” – Wolf Wildfire

Madmoiselle Sarcastique

Un suflet singur trăiește bucuriile pe jumătate, iar durerile dublu!

Septembrie, joi

Oaza pentru fete

SunLog

blog de informaţii şi diverse alte chestii

HopeLess

Scrisul face parte din mine, din viață... ca de altfel, arta în toate formele ei!

Kaysha

Să nu crezi ce ţi se spune. Să crezi doar ce simţi.

Dani Havarneanu

Un blog prea personal

Confessions of a first time mom...

Menirea dintâi a femeii este de a da naștere. Numai așa viața își justifică continuitatea...

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Anca Balaban Popa Iscu

Viața e atât de frumoasă!

opisicaneagra.ro

Opinii inopinate, frânturi de suflet, poezie și jurnalism online.

Illusion's Street

străduţa mea de iluzii

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

DozaDePoezie

"Viaţa este în altă parte" - Milan Kundera

