Blog neinspirațional

…despre lupta cu morile de vânt

Spune-mi ce cană-ți alegi, ca să-ți spun cine ești

Dacă ar fi să mă gândesc la un moment liniștitor în toată goana asta nebună a existenței, acela ar fi, cu siguranță, la ceas de seară, într-o lumină abia pâlpâind, cu o cană de ceai în mână. Un amestec amețitor de mirosuri, arome și culori, care să pună stăpânire pe simțuri și minte. Da, ar fi momentul acela al zilei când îmi aparțin mie însămi și când singurul lucru care mi-ar aminti de trecerea timpului, ar fi pendulul orologiului clătinându-se în stânga și în dreapta, fără odihnă.

ceai-beneficii

A fost odată ca niciodată…cana de lut a bunicii

De fiecare dată când îmi preumblu privirile prin Magazinul de Căni, se activează memoria involuntară. Și prima imagine pe care o am în minte, este bucătăria bunicilor, în care tronau, la loc de cinste, în dulăpiorul special amenajat, câteva căni de culori și modele diferite. 

image006

Le priveam fascinată și în mintea mea de copil se răzvrăteau multe întrebări, pe care nu am avut niciodată curajul să le spun cu voce tare:

  • Bunică, da’ cana asta de unde-i? 
  • De ce e numai una cu flori? 
  • Asta de ce-i ciobită? 
  • Cana matale care-i?
  • De unde ai atâtea căni și ce ai să faci cu ele când n-o să mai…

Eram atât de convinsă că fiecare cană are o poveste, încât eram în stare să o inventez eu însămi, de teamă că dacă aș întreba, eventualul răspuns fie ar veni cu o lacrimă în colțul ochiului (bunica era o femeie sensibilă), fie nu mi-ar satisface curiozitatea. Căci adulții ăștia tare mai sunt secretoși uneori! Tăceam. Și mă mulțumeam cu gustul de lapte cald, proaspăt fiert în ceaunul în care fusese mămăligă. Mi-e dor de gustul acela. Poate și pentru că mi-e dor de bunici și de poveștile cănilor lor.

Nu mi-a rămas nicio cană din dulăpiorul bunicii. Am doar câteva din perioada „gri” de dinainte de revoluție. Nu știu cum s-au rătăcit acolo. Le păstrez pentru că mă atașez de lucruri, dar tot  timpul le-am pus în spate. Mi-au părut mereu fade, fără personalitate, izvorâte din tendința de uniformizare ce caracteriza perioada aceea.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Asta-i cana care-mi place! 

Cana mea este o cană simpatică. Musai să fie în culori vii și vesele și, evident, să mă reprezinte. Urăsc lucrurile pe care se poate citi de la o poștă: „Kitsch” sau cele de care are toată lumea. Contează cum arată cana din care bei cafea sau ceai dimineața? Dacă ești superficial, o iei pe prima care își cade în mână, bei pe fugă și alergi să te întâlnești cu cotidianul. Dar nu trebuie să ignori faptul că și ceaiul (sau cafeaua) are ritualul propriu! Altfel, e doar un lichid pe care îl bei de sete sau în speranța că te va ajuta să treci mai ușor peste ziua aglomerată. Cercetătorii australieni au descoperit că felul în care arată cana ta, influențează și gustul băuturii. O fi! Căci de fiecare dată când mă retrag în colțul meu cu gând să-mi îmbrățișez gândurile, resimt o stare de bine. Culoarea, forma, mesajul, toate sunt ingrediente esențiale pentru clipa de fericire. Da, sunt o visătoare! Iar visătorilor, lumea li se înfățișează în culori.

cana-pentru-visatori-zGUHB

Ia să ghicim în căni!

Avantajul modernității este că nu prea mai există limite. Poți să faci aproape orice, dacă ești suficient de hotărât. Iată ce spun cănile despre tine:

1.Romanticul – este văr bun cu visătorul. Este cuceritor și va vedea în fiecare obiect din jurul lui, o oportunitate de câștiga inima celei pe care și-o dorește aproape. Ce poate fi mai frumos decât să-ți savurezi cafeaua de dimineață lângă persoana căreia i-ai dărui, necondiționat, inima ta?

cana-you-are-my-cup-of-tea-1-FVBvs

2. Familistul – va căuta mereu seturi de căni potrivite pentru toți membrii familiei. Fiecare trebuie să aibă propria cană, așa cum are propria personalitate sau propriul rol în familie. Cel mai distractiv este când alegi căni pentru copii, mai ales când îi vezi strângându-și cana la piept, bucuroși că mai au încă un obiect cu personajul lor preferat. 

3. Pasionatul – nu va ezita să-și etaleze pasiunea, chiar și (sau mai ales?) pe ceașca de cafea. Ea va trona pe birou la serviciu, sau pe masa de lucru acasă, o va lua în vacanțe, va fi semnul lui disctinctiv.

cana-minge-de-fotbal-nTsKn

4. Seriosul  (pentru că și oamenii serioși beau cafea!) – va alege cu siguranță fie o cană cu un citat memorabil, fie ceva care să-i reprezinte profesia, fie vreun semn distinctiv al firmei sale. În acest fel, arată că totul este „profi” în ceea ce-l pivește, chiar când e vorba de un moment atât de important ca acela al cafelei de dimineață.

5. Artistul – își va schița, probabil, propriul model. Artiștii vor avea căni pictate, căni handmade sau căni croșetate. Ele vor fi unice și vor reflecta starea de spirit, felul de a fi sau înclinațiile artistice ale deținătorului.

Așadar, dă o fugă la Magazinul de Căni!

Nu poți decât să ieși în câștig! O cană personalizată poate fi:

  • o modalitatea de a-ți schimba starea de spirit
  • o amintire plăcută pentr ucineva drag
  • un cadou minunat, indiferent de ocazie
  • un mesaj ascuns (sau nu!) pe care să-l poți transmite într-un mod elegant

„Când viaţa pare cumplită, fă-ţi un ceai şi bea-l din cea mai drăguţă ceaşcă”.  Arsenie Boca

……………………………………………………………………………………………………………………….

Textul este o provocare marca Magazinul de căni, la SuperBlog 2015.

Super-blog-MagazinuldeCani-300x187

Imaginile au fost preluate de pe http://www.google. com și de pe site-ul sponsorului.

Un răspuns la „Spune-mi ce cană-ți alegi, ca să-ți spun cine ești

  1. Pingback:SuperBlog | Proba 10. Fericirea într-o cană

Lasă un răspuns

Comentator Amator

„Viata nu are subtitrare, ori o intelegi, ori nu…” – Wolf Wildfire

Madmoiselle Sarcastique

Un suflet singur trăiește bucuriile pe jumătate, iar durerile dublu!

Septembrie, joi

Oaza pentru fete

SunLog

blog de informaţii şi diverse alte chestii

HopeLess

Scrisul face parte din mine, din viață... ca de altfel, arta în toate formele ei!

Kaysha

Să nu crezi ce ţi se spune. Să crezi doar ce simţi.

Dani Havarneanu

Un blog prea personal

Confessions of a first time mom...

Menirea dintâi a femeii este de a da naștere. Numai așa viața își justifică continuitatea...

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Anca Balaban Popa Iscu

Viața e atât de frumoasă!

opisicaneagra.ro

Opinii inopinate, frânturi de suflet, poezie și jurnalism online.

Illusion's Street

străduţa mea de iluzii

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

DozaDePoezie

"Viaţa este în altă parte" - Milan Kundera

