Blog neinspirațional

…despre lupta cu morile de vânt

BT în acțiune: To the STAR(s)

– Rudio, ce-ai face cu 5000 de euro?

Amice, ești idiot! gândesc eu. De unde naiba să am EU 5000 de euro? Și, prin urmare, dacă nu-i am și nici nu întrevăd vreo posibilitate de a-i avea vreodată, de ce m-aș gândi ce aș putea face cu ei? N-am câștigat niciodată la loto. Să fie, poate, și pentru că uit mereu să cumpăr bilete? Potențial moștenitor nu sunt, deși am mai tot mâzgâlit câte o cracă pe arborele genealogic sperând că apare vreo mătușă renegată, cu avere înestimabilă.

Nu știu ce să zic, mă regrupez rapid ca să nu par nepoliticoasă. Da’ ce-ți veni?

– Ziceam și eu…Cum ar fi să stai în fața unei porți, cu o cheie în mâna tremurândă, pe care să o răsucești nerăbdător. Și când ai deschide poarta, să-ți apară un mesaj strălucitor: Deschis nelimitat la îndeplinirea viselor!

E clar! Omul ori a pățit o nepățită și a căzut în melancolie, ori l-a lovit amocul. Dar cine oi fi eu să-i tulbur lui visele! Mai sorb din cafea încercând să prind oportunitatea de a o șterge elegant până nu mă molipsește.

Tot timpul ne plângem că nu avem bani. Dacă întrebi pe cineva ce mai face, inevitabil va conduce discuția spre cât de greu e și cât de scumpe sunt toate. Așa că, involuntar, te apuci de făcut analize. Ai un salariu pe care îl tot lungești de la 15 la alte 15 ale lunii următoare, sperând că vei reuși să-i împarți echilibrat. Deodată, primești o mărire și tot nu-ți ajunge. Că, deh! Acum ai bani, care vin la pachet cu pretenții noi. Și iar tânjești: Black Friday la Altex și tocmai ți-a crăpat mașina de spălat, reduceri pe Emag – că aici au mereu de toate – sau ți s-a pus pata pe o pereche de pantofi de la Bugatti Shoes Store. Dar o voce interioară îți șoptește ușor ironic: Nu acum, da?

Atunci ai vrea să mai ai încă măcar vreo două salarii și să-ți poți îndeplini toate dorințele! Visul rămâne vis. Ba, mai mult, când te trezești, constați că nici bani nu mai sunt, nici ce-ți trebuie nu ți-ai luat.

Mă uit la interlocutorul meu. E tot cu privirea pierdută, probabil spre poarta lui deschisă nelimitat spre vise. Mă simt datoare să-l fac să se simtă ușor mai confortabil.

– Dar tu? Ce ai face cu 5000 de euro?

Se întoarse spre mine cu tot trupul lui greoi, de parcă abia aștepta să împărtășească cuiva visul.

Aș merge în Egipt! Dacă nu acum, atunci când?

A spus-o fără nicio ezitare, de parcă era ultima dorință a unui muribund.

– Nu e doar o țară arabă. Și nici o destinație exotică pe care să vrei să o vezi pentru că „se poartă”. Este un colț de rai! Piramidele din Giza, Abu Simbel, Cairo, Marea Rosie…Mă înfioară numai când mă gândesc că tălpile mele ar putea săruta nisipul fierbinte și că ochii mei s-ar hrăni cu spectacolul orbitor al unei lumi arhaice. Deșertul, oazele, peisaje mirifice, ape albastre. 

– Ăsta da vis! Ceva mai deștept nu mi-a venit în minte să spun, văzându-l cum se înflăcărează cu fiecare cuvânt apăsat pe care-l rostea. Îmi inghit repede vorbele și tușesc încurcată. 5000 de euro. O avere. Merită să dai o avere pe un vis?

– Treaba cu visele e foarte simplă. Odată ce se nasc, trebuie împlinite. Altfel te bântuie și dincolo de lumea asta și nu-ți găsești liniștea până nu le înfătuiești. 

E drept! Odată am avut și eu un vis: să mă sărute colegul de bancă! Și m-am zvârcolit nopți întregi până când, într-o zi, m-a sărutat. Pe obraz. Era ziua mea. Ce senzație îți dă împlinirea asta a unui vis! Chiar și așa, tangibil și relativ ușor de atins. Dar omul ăsta are un alt fel de vis: dintre acelea care ar merita chiar 5000 de euro!

M-am interesat, continuă el, ca și cum gândurile mele de până acum făceau parte din dialogul nostru. Știi că Banca Transilvania are un program de loialitate, Star Card.

banca-transilvania-sponsor-superlog-proba-2015

E un card de cumpărături. Îți alegi, de exemplu, varianta STAR FORTE. Cardul vine gratis, nu plătești nici extrasul de cont, nici utilizarea lui în străinătate. Doar 25 de lei pe an taxa de administrare a cardului. 

Suma maxima: 5.000 EUR (echivalent LEI)    Perioada de creditare: 5 ani    Perioada de gratie: pana la 56 de zile

sf

-Sunt ușor reticentă când vine vorba de cardurile de cumpărături! Nu văd cum te ajută să ajungi în Egipt?

Un om care are un vis, și-a pregătit armele și pentru eventuala apariție a unui Toma Necredinciosul:

– Îți faci cardul. Apoi, te duci la lista de parteneri (vreo 8000). Eu am ales Christian Tour. Cumperi biletul online, da’l plătești în 12 rate fără dobândă. Tot cu cardul îți faci bagajele. Cumperi tot ce ai de cumpărat pentru sejurul de 8 zile, fără grijă. Ba mai primești și niște puncte STAR bonus pentru tranzacții la comercianți, pe care le transformi, mai târziu, în bani. Cardul îl iei cu tine, pentru că poți face și acolo cumpărături.

I-am văzut strălucirea din ochi. „BT în acțiune! Și îl duce direct către stelele Egiptului”.

Seara târziu m-am gândit: eu ce aș face cu 5000 de euro? Nu m-am întrebat niciodată asta. Ciudat, însă, mereu am vrut să-mi cumpăr atâtea lucruri și acum, când aș putea să o fac, nu mă pot hotărî…

Până una-alta, m-am apucat să consult lista partenerilor!

……………………………………………………………………………………………………..

Am visat și eu frumos cu Banca Transilvania și cardul de cumpărături STAR FORTE, la proba cu numărul 7 a SuperBlogului 2015.

logo-BT-banca-transilvania-sponsor-superblog-2015-300x107

Lasă un răspuns

Comentator Amator

„Viata nu are subtitrare, ori o intelegi, ori nu…” – Wolf Wildfire

Madmoiselle Sarcastique

Un suflet singur trăiește bucuriile pe jumătate, iar durerile dublu!

Septembrie, joi

Oaza pentru fete

SunLog

blog de informaţii şi diverse alte chestii

HopeLess

Scrisul face parte din mine, din viață... ca de atfel, arta în toate formele ei!

Kaysha

Să nu crezi ce ţi se spune. Să crezi doar ce simţi.

Dani Havarneanu

Un blog prea personal

Normalul? E plictisitor.

Am încercat o dată să fiu normală. Cele mai rele 2 minute din viața mea.

Confessions of a first time mom...

Menirea dintâi a femeii este de a da naștere. Numai așa viața își justifică continuitatea...

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Anca Balaban Popa Iscu

Viața e atât de frumoasă!

opisicaneagra.ro

Opinii inopinate, frânturi de suflet, poezie și jurnalism online.

Illusion's Street

străduţa mea de iluzii

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

