Blog neinspirațional

…despre lupta cu morile de vânt

Citatul de duminică (18) – Despre păcate

“You will always be fond of me. I represent to you all the sins you never had the courage to commit.” ― Oscar Wilde, The Picture of Dorian Gray

pacat

(sursa foto)

Da, îți voi fi dragă mereu. Pentru că întruchipez toate păcatele pe care nu ai avut niciodată curajul să le săvârșești… Te vei uita în ochii mei și vei vedea că strălucesc. Poate nu a împlinire, dar cu siguranță a împăcare cu sinele. Pentru că am plutit cândva deasupra prăpastiei, fără să mă uit în jos, spre hăul flămând care aștepta să mă înghită. Pentru că am știut să-mi înfig ghiarele în pământul reavăn, ca să nu mă ia vânturile rele și să mă-mprăștie în toate cele patru zări. Pentru că mi-am pus sufletul și dorințele lui flămânde mai presus de prejudecățile oamenilor. Pentru că nu m-am uitat înapoi ca să nu mă cuprindă trecutul în cleștii lui ascuțiți și să mă tragă după el. Pentru că mi-am găsit aripile și când le-am desfăcut, și-au împrăștiat mirosul a flori de portocal și s-au întins fără să-și fi uitat zborul.

Da, am gustat păcatele lumii. Câte puțin, așa cum îți înmoi buzele într-un vin bun, doar cât să-i simți mireasma și să-ți revigoreze sângele, alergându-l prin fiecare parte din tine. Da, m-am înfruptat din fructe oprite și am păcălit până și șapele pentru a prelungi CLIPA. Mi-am scăldat mâinile în râul cel repede, lepădându-mă de mine, cea veche, ca după un ritual străvechi. Apoi mi-am îndreptat spatele și mi-am ridicat fruntea, țintuind-o spre înainte.

Da, am fost lacomă, da am mușcat din mărul invidiei, am lăsat uneori clipele să curgă fără a le da un sens. Am mințit pe unii și, mai ales, m-am mințit pe mine. Am nesocotit porunci, dar am venit în genunchi pentru a cere iertare, fără promisiunea că îmi voi îndepărta pasul de Valea Pierzaniei.

Ai văzut toate acestea. Mi-ai urmărit de pe margine fiecare mișcare, ai ascultat sentințe, poate ai aprobat sau dimpotrivă. Mi-ai analizat căderile și, cu siguranță, te-au uimit ridicările.

Nu, dacă stau bine și mă gândesc, cred că tocmai de aceea nu-ți voi fi niciodată dragă. Pentru că întruchipez toate păcatele pe care nu ai avut niciodată curajul să le săvârșești…

2 răspunsuri la „Citatul de duminică (18) – Despre păcate

  1. paul August 5, 2015 la 12:11 pm

    ce text frumos…:)

    Apreciază

Lasă un răspuns

Comentator Amator

„Viata nu are subtitrare, ori o intelegi, ori nu…” – Wolf Wildfire

Madmoiselle Sarcastique

Un suflet singur trăiește bucuriile pe jumătate, iar durerile dublu!

Septembrie, joi

Oaza pentru fete

SunLog

blog de informaţii şi diverse alte chestii

HopeLess

Scrisul face parte din mine, din viață... ca de atfel, arta în toate formele ei!

Kaysha

Să nu crezi ce ţi se spune. Să crezi doar ce simţi.

Dani Havarneanu

Un blog prea personal

Normalul? E plictisitor.

Am încercat o dată să fiu normală. Cele mai rele 2 minute din viața mea.

Confessions of a first time mom...

Menirea dintâi a femeii este de a da naștere. Numai așa viața își justifică continuitatea...

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Anca Balaban Popa Iscu

Viața e atât de frumoasă!

opisicaneagra.ro

Opinii inopinate, frânturi de suflet, poezie și jurnalism online.

Illusion's Street

străduţa mea de iluzii

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

