Blog neinspirațional

…despre lupta cu morile de vânt

Craiova celor șapte arte: ”De la musique avant tout chose”

Unii oameni sunt geniali! Sau, poate nu sunt, dar au momentul lor de genialitate atunci când rostesc cuvinte simple cu răsunet în mintea și sufletul celorlalți. Mi se întâmplă să mă regăsesc în cuvintele altora și atunci aproape mă roade invidia că nu mi-a venit mie ideea mai întâi!

De pildă…

„Faptul că pot să ascult muzică este una din cele mai mari bucurii ale vieţii mele. Dar eu ascult muzică şi în interiorul meu. Mie îmi cântă tot timpul ceva, îmi umblă muzica prin cap”.

Dan Grigore

Nu cred că existența mea ar fi la fel de…vie, fără muzică! Iar prin muzică, înțeleg mai mult decât ceva „care îți gâdilă în mod plăcut urechile”. Înseamnă o simbioză între cuvinte și sunete, capabilă să transmită stări, emoții, trăiri, bucurie, senzații, dorințe.

pic

Rătăcind (virtual, deocamdată) prin Craiova culturală, mi-am adunat pe un colț de hârtie și mai multe motive pentru care aș vrea să fiu acolo. Provocarea marca Tradem este, de data aceasta, o invitație dublă:

  • să descoperim un oraș reprezentativ nu numai pentru regiune, ci și pentru întreaga țară, prin ceea ce este, ceea ce promovează, ceea ce reprezintă pentru noi toți
  • să susținem proiectul Craiova Capitală Culturală Europeană 2021

Oltenii sunt obișnuiți cu evenimentele culturale promovate de Casa de Cultură Traian Demetrescu, dar pentru mine a fost o revelație să găsesc atâtea oportunități de a te simți în largul tău într-un loc unde te afli pentru prima dată.

Un concert al lui Tudor Gheorghe ți-ar bucura oricând sufletul ….

Afis-Anotimpurile-mele

Sau un concert de chitară, în acorduri catalane…

chitara-cantaret

În egală măsură poți savura un concert de muzică neconvențională sau un Festival de Muzică Electronică „În poiană la Palilula”, adică undeva departe de „jungla urbană”, în are liber.

Dacă vrei să te întorci la tradiții, poți alege Festivalul național „Ioana Radu” sau Festivalul-concurs Naţional al Interpreţilor Cântecului Popular Românesc „Maria Tănase”. 

Emblematic rămâne, Festivalul Internaţional „Craiova Muzicală”: „700 de muzicieni din 10 țări, demonstrează publicului meloman că nu există muzică ușoară sau muzică grea, există doar muzică bună.”

Craiova – la un pas  de a fi capitală culturală europeanăse deschide oamenilor ca florile de cireș care explodează primăvara.

………………………………………………………………………………………..

Imaginile sunt preluate de pe http://www.craiovaculturala.ro/

Postarea face parte din seria „Craiova și cele șapte arte”.

1. Craiova culturală

2. Craiova și pictura

2 răspunsuri la „Craiova celor șapte arte: ”De la musique avant tout chose”

  1. Pingback:Craiova literară. Sau o altă provocare oltenească | Blog neinspirațional

  2. Pingback:Despre Brâncuși și filosofia infinitului | Blog neinspirațional

Lasă un răspuns

Comentator Amator

„Viata nu are subtitrare, ori o intelegi, ori nu…” – Wolf Wildfire

Madmoiselle Sarcastique

Un suflet singur trăiește bucuriile pe jumătate, iar durerile dublu!

Septembrie, joi

Oaza pentru fete

SunLog

blog de informaţii şi diverse alte chestii

HopeLess

Scrisul face parte din mine, din viață... ca de atfel, arta în toate formele ei!

Kaysha

Să nu crezi ce ţi se spune. Să crezi doar ce simţi.

Dani Havarneanu

Un blog prea personal

Normalul? E plictisitor.

Am încercat o dată să fiu normală. Cele mai rele 2 minute din viața mea.

Confessions of a first time mom...

Menirea dintâi a femeii este de a da naștere. Numai așa viața își justifică continuitatea...

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Anca Balaban Popa Iscu

Viața e atât de frumoasă!

opisicaneagra.ro

Opinii inopinate, frânturi de suflet, poezie și jurnalism online.

Illusion's Street

străduţa mea de iluzii

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

