Blog neinspirațional

…despre lupta cu morile de vânt

Provocare oltenească: Să descoperim Craiova culturală

„Foaie verde măghiran,
m-a făcut muica oltean![…]
Oltean sunt, oltean îmi zice,
oltean sunt oriun’m-oi duce.[…]

Foaie verde măghiran,
m-a făcut muica oltean!
Port condeiul de tufan,
unde scriu nu şterg un an,
că mi-s pui de craiovean.”

Care sunt primele cuvinte care îți vin în minte atunci când vine vorba de Craiova? Olteni, sud, praz, Amza, zaibăr, Jiu, câmpie, Mihai Viteazu, perfect simplu, nea Mărin, Brâncuși … Cu siguranță, dacă pui cap la cap sesiunile de brainstorming individuale, va rezulta un tablou interesant al unui loc cu rezonanțe istorice și culturale.

M-am născut moldoveancă, am trăit ardelenește o vreme, am vizitat multe orașe și sate românești, dar drumurile nu m-au adus încă spre sud. Craiova rămâne, astfel, o piesă, neidentificată, nedescoperită și neexplorată din puzzle-ul ce alcătuiește această țară minunată. Asta deocamdată! Pentru că dacă tot mi-a făcut cu ochiul provocarea lansată de Casa de Cultură Traian Demetrescu, aceea de a scrie despre evenimentele culturale promovate pe site-ul Craiova Culturală, mă gândesc să și câștig. Ne-olteancă fiind! 😈

Și pentru că documentarea este cuvântul cheie când nu ești la fața locului ca să simți pulsul…națiunii, te apucă mirarea când vezi câte lucruri NU știai despre un oraș important.

Apoi faci alte săpături și descoperi nu un simplu oraș, ci un adevărat caleidoscop cultural, cu toate șansele de a deveni o capitală culturală europeană. 

Craiova este un oraș unde s-au adunat ursitoarele spre a desena destine: poeți, pictori, muzicieni, sculptori, actori. Apoi, muzele și-au dat întâlnire tot aici și așa s-au născut adevărate capodopere, devenite apoi simbol nu numai al unei regiuni, nu numai al unei țări, ci al unei întregi nații:

Craiova este istorie, este trecut și prezent. Înseamnă literatură, înseamnă pictură, înseamnă film. Am învățat că, totodată, Craiova înseamnă, printre altele, și Festivalul Internațional Shakespeare, Festivalul Internațional Craiova Muzicală,  Festivalul Maria Tănase, Festivalul Puppets Occupy sau alte evenimente notabile și inedite care depășesc timpul și spațiul.

Va urma, pentru că am aflat prea multe lucruri interesante ca să le țin doar pentru mine! 😀 Până atunci, susține și tu Craiova Capitala Culturală Europeană 2021

Sursa foto: Google 🙂

8 răspunsuri la „Provocare oltenească: Să descoperim Craiova culturală

  1. Vienela Aprilie 26, 2015 la 5:04 pm

    Inca nu am ajuns prin Craiova… Nu imi pot da cu parerea, dar te sustin! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  2. Pingback:Craiova celor șapte arte: ”De la musique avant tout chose” | Blog neinspirațional

  3. Pingback:Craiova și cele șapte arte: Pictura | Blog neinspirațional

  4. Pingback:Craiova literară. Sau o altă provocare oltenească | Blog neinspirațional

  5. Pingback:Despre Brâncuși și filosofia infinitului | Blog neinspirațional

Lasă un răspuns

Comentator Amator

„Viata nu are subtitrare, ori o intelegi, ori nu…” – Wolf Wildfire

Madmoiselle Sarcastique

Un suflet singur trăiește bucuriile pe jumătate, iar durerile dublu!

Septembrie, joi

Oaza pentru fete

SunLog

blog de informaţii şi diverse alte chestii

HopeLess

Scrisul face parte din mine, din viață... ca de atfel, arta în toate formele ei!

Kaysha

Să nu crezi ce ţi se spune. Să crezi doar ce simţi.

Dani Havarneanu

Un blog prea personal

Normalul? E plictisitor.

Am încercat o dată să fiu normală. Cele mai rele 2 minute din viața mea.

Confessions of a first time mom...

Menirea dintâi a femeii este de a da naștere. Numai așa viața își justifică continuitatea...

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Anca Balaban Popa Iscu

Viața e atât de frumoasă!

opisicaneagra.ro

Opinii inopinate, frânturi de suflet, poezie și jurnalism online.

Illusion's Street

străduţa mea de iluzii

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

