Blog neinspirațional

…despre lupta cu morile de vânt

Citatul de duminică (11) – Despre plagiat

Plagiatorii dorm liniştiţi. Muza e femeie şi rar de tot recunoaşte cine a fost primul.

Stanislaw Jerzy Lec

Povestea asta cu plagiatul a devenit atât de comună, încât oamenii o iau ca pe un lucru firesc al cotidianului. Îi ironizează pe plagiatori, unii direct, alții insinuant, dar se pare că fenomenul nu poate fi oprit. Ba mai mult, cei în cauză, obosiți financiar și epuizați psihic de acest război al nervilor, cedează la un moment dat și renunță. De fapt, pe asta se și bazează plagiatorii! Pentru că face parte din profilul lor: oameni fără scrupule și fără talent, dornici de a parveni, chiar dacă asta înseamnă să-l învie din morți și pe Stănică Rațiu! Testează terenul, fură ce li se pare interesant – neapărat de la unii care au deja faimă, dar dacă nu se încumetă, iau de la ăștia mici, dar vizitați de muză – și apoi au grijă să devină celebri și credibili. Se bazează pe faptul că oamenilor li se face lehamite de un război dus unu la unu (cine se mai zbate să te susțină în zilele noastre?), că nu au bani de procese sau, mai rău, că se complac în starea asta cu scuza: ”înseamnă că sunt important de m-a copiat!” Cum să-i cataloghezi? Paraziți care-și duc viața simbiotic? Viermi care rod bucăți de suflete crezând că pot scoate mătase pe partea cealaltă?

Tu ce ai zice să te afli copiat? Ce ai face? Ai alege să taci? Ai lupta împotriva evidențelor? Ai lupta până la capăt să-ți protejezi creația, oricât de neînsemnată ar fi ea în ochii tăi? Ai accepta asta ca pe un dat al existenței miere în care trăim?

Facem zilnic  campanii de orice fel. Mai mult sau mai puțin serioase, umanitare, le zicem, mai mult sau mai puțin de ochii lumii, mai mult sau mai puțin implicați. Tu ai duce o campanie împotriva plagiatului?

Să lansăm un concurs de vânătoare, zic! Cine găsește cei mai mulți plagiatori? N-o să stârpim, e drept, specia asta umanoidă, dar măcar nu le ușurăm drumul spre înaltul cerului!

Eşti râsu’-ntregului Apus,
Plagiator, om de nimic,
„Te-ai înălţat atât de sus”,
Ca să vedem „cât eşti de mic!”…

epigramă de George Budoi

Până a nu sări cu gura că sunt o idealistă care se aruncă fără plasa de salvare, luați de citiți AICI și AICI și ziceți drept de nu vi se zburlește părul! Vienela și Vavaly știu de ce!

31 de răspunsuri la „Citatul de duminică (11) – Despre plagiat

  1. vavaly Aprilie 19, 2015 la 11:11 am

    da, eu as duce o campanie impotriva plagiatului, mai ales ca stiu ca plagiat nu inseamna doar copierea unui text ci mult mai mult si in mai multe domenii. dar, cum am spus deja in discutiile noastre, doar uniti reusim. un bulgare de zapada mic ce devine avalansa poate dobora moda asta. altfel e degeaba.

    Apreciat de 1 persoană

  2. dordefemeie Aprilie 19, 2015 la 11:33 am

    ma bucur ca ai preluat si mesajul meu catre „d-ra plagiatoare cu tupeu cat casa” si o sa fac tot ce pot sa sprijin o campanie pe tema asta. este timpul sa facem ceva, clar.

    Apreciat de 1 persoană

  3. abisurile Aprilie 19, 2015 la 6:17 pm

    Eu ma unesc. Voluntar. Ca am patit-o si nu mai vreau.

    Apreciat de 1 persoană

  4. psi Aprilie 20, 2015 la 5:56 am

    până faceţi campanie (am mai scris şi eu că am fast copiată mai demult) o raportare la google este necesară. acela este primul pas.

    Apreciat de 1 persoană

  5. illusion Aprilie 20, 2015 la 7:01 am

    Urât! Mi-e silă de astfel de … „uameni”.

    Apreciază

  6. Irina Maria Mitrofan Bitca Aprilie 20, 2015 la 7:38 am

    Si noi vrem sa punem pana la bataie, in lupta impotriva plagiatului. Chiar raman cu un gust amar in gura ori de cate ori vad/aud de un nou furtisag. E usor sa spui ca iti apartine ceva care a dovedit deja ca are valoare, probabil. E trist sa fii cel furat si e lunga lupta si grea, de multe ori, ai dreptate, Rudia. Dar poate o campanie, cum spune si Vavaly, ar fi o aparare buna. Neaparat !:)

    Apreciat de 1 persoană

  7. Pingback:Vrei să te citesc? Dovedește-mi! | Blog neinspirațional

Lasă un răspuns

Comentator Amator

„Viata nu are subtitrare, ori o intelegi, ori nu…” – Wolf Wildfire

Madmoiselle Sarcastique

Un suflet singur trăiește bucuriile pe jumătate, iar durerile dublu!

Septembrie, joi

Oaza pentru fete

SunLog

blog de informaţii şi diverse alte chestii

HopeLess

Scrisul face parte din mine, din viață... ca de atfel, arta în toate formele ei!

Kaysha

Să nu crezi ce ţi se spune. Să crezi doar ce simţi.

Dani Havarneanu

Un blog prea personal

Normalul? E plictisitor.

Am încercat o dată să fiu normală. Cele mai rele 2 minute din viața mea.

Confessions of a first time mom...

Menirea dintâi a femeii este de a da naștere. Numai așa viața își justifică continuitatea...

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Anca Balaban Popa Iscu

Viața e atât de frumoasă!

opisicaneagra.ro

Opinii inopinate, frânturi de suflet, poezie și jurnalism online.

Illusion's Street

străduţa mea de iluzii

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

