Blog neinspirațional

…despre lupta cu morile de vânt

Căldură mare [să fie], monșer!

Undeva prin anii ’80. Iarnă. Îmi amintesc mirosul de apă fiartă și aburi. Tot apartamentul se umezea de la atâtea oale de apă încălzite la foc automat ca să ne facă baie. Dar după ce se risipea toată căldura aceea, mi se părea că locuiesc într-o peșteră. Aveam cele mai groase pijamale din lume, o căciulă pe cap, un „capot” lung și extrem de gros. Și șosete! Băgată sub plapumă și lipită de soră-mea, ca să ne încălzim reciproc. Și tremuram așa, până adormeam. De atunci urăsc iarna cu tot sufletul meu! Ca și cum ar fi un blestem aruncat de vreo vrăjitoare, o dată pe an. Pentru că atunci frigul îmi intră în sânge și circulă așa în voie prin toate arterele, făcându-mi în ciudă. Mi-amintesc și cum mă lipeam de calorifer când trebuia să învăț, seara târziu, să trag toată căldura aia, și așa puțină, ca să-mi fac rezerve pentru toată noaptea. Caloriferul acela a rămas încă acolo, ca semn că unele vremuri au fost chiar nedrepte pentru mine, copil fiind.

images

Mi-am promis atunci că niciodată nu voi suferi de frig când voi fi mare! 🙂 (Ciudate dorințe mai au copiii atunci când se visează mari, nu? 😀 ) Așa că oriunde am mers, m-am asigurat că este îndeplinită condiția esențială pentru confortul meu: să fie cald. Cu ocazia asta era să provoc un omor din culpă, la un revelion. Plecasem la munte, iar cabana avea o sobă imensă. Am profitat de faptul că proprietarul „ne-a dat liber” la lemnele din curte. Așa că am rugat consortul să aibă în vedere că pentru a avea o femeie fericită lângă el, trebuia să pună câte un lemn pe foc la fiecare oră. Nu te pui cu femeia căreia i s-a fixat o idee în minte! Și omul m-a ascultat (nu că ar fi avut alternativă la ora aceea!). Eu am adormit atât de fericită, încât cred că am și râs în somn. Dar bietul consort s-a trezit în creierul nopții și a deschis larg fereastra, să tragă aer în piept! Îl luase cu amețeli de la atâta căldură și era cât pe ce să-l pierd. La propriu!

Când a venit vremea să mă mut la casa mea adevărată (lăsăm deoparte anii în care am stat în casele altora), am fost foarte atentă la tot ce ar putea afecta performanța energetică a imobilului, proprietate personală. De aceea, am căutat săptămâni bune locuința perfectă! Degeaba ai centrală performantă și funcțională, dacă nu te ajută și alte detalii importante! Am eliminat din start apartamentele cu pereții pe colț, pe cele care nu aveau izolare termică sau pe cele a căror tâmplărie nu părea să împiedice frigul să năvălească peste mine. Apartamentele vechi erau mai ieftine, dar când se punea problema unui certificat energetic, fie nu-l aveau, fie era prea departe de clasa A. Soluția ar fi fost să solicităm un audit energetic, ca să identificăm soluțiile cele mai potrivite pentru reabilitare termică a clădirii. Alți bani, altă distracție! Mai întâi analiza minuțioasă a condițiilor, apoi analiza soluțiilor pentru reducerea cheltuielilor, urmată de analiza situației financiare care să poată susține soluția. Auditul în sine este ieftin, dar ceea ce urma ne-a cam speriat. Așa că am ales un apartament nou-nouț. Mai mulți bani, e drept, dar a venit cu tot ce-i trebuie la pachet. Nu a mai trebuit să ne batem capul cu toată nebunia asta…energetică, pentru că dezvoltatorul a fost obligat prin lege să vândă apartamentele cu certificatul pus la punct.

audit-energetic1-300x263

Prin urmare, în casa mea e căldură mare, monșer!

…………………………………………………………………………………………..

Proba a cincea a competiției Spring SuperBlog 2015 e sponsorizată de Enermed Impex SRL București.

Sursa foto: http://www.jurnal.md/ro/social/2015/2/4/chisinau-familiile-cu-venituri-mici-mai-pot-solicita-compensatii-la-caldura/ și http://www.avizez.ro

 

10 răspunsuri la „Căldură mare [să fie], monșer!

  1. roxanamoraru Martie 15, 2015 la 8:27 am

    Sper ca totuși într-o zi să vă treacă supărarea pe frig, iarna are farmecul ei și e păcat să fie trecut cu vederea

    Apreciat de 1 persoană

  2. ellafairytale Martie 15, 2015 la 8:32 am

    Acum nu poti vinde niciun apartament fara acest certificat energetic, nu stiu cat e de real, dar stiu ca e obligatoriu la vanzarea unui imobil.

    Apreciat de 1 persoană

  3. Vienela Martie 15, 2015 la 2:20 pm

    Cand m-am mutat la Mihai, il tot puneam sa dea centrala mai tare, de teama ca voi muri de frig. Pana intr-o seara, cand a urcat asa mult temperatura in casa, ca m-am trezit din somn si am deschis geamurile. :)))

    Apreciat de 1 persoană

  4. La capatul curcubeului Martie 15, 2015 la 6:34 pm

    Şi eu sunt friguroasă. Iubesc căldura(în apartament), dar nici iarna nu-mi displace prea mult… Ai înţeles tu ceva… 🙂 Despre ce rateu vorbeai?…

    Apreciază

  5. Fărcaş Gelu Dănuţ Iulie 22, 2015 la 3:20 am

    Exista si un catalog online (gratuit) al firmelor din domeniul certificatului si auditului energetic. Eu l-am facut, contine cateva zeci de firme (organizate pe judete, pentru o mai usoara utilizare). Inscrierea firmelor in acel catalog (firme din domeniu) este usoara si gratuita.
    Nu l-am facut pentru bani, ca nu-si scoate in prezent nici banii de hosting, dar m-am gandit ca ar fi util pentru multa lume.
    Il gasiti la http://www.certificat-energetic.net (daca nu e voie cu link, va rog sa-l scoateti)

    Apreciază

Lasă un răspuns

Comentator Amator

„Viata nu are subtitrare, ori o intelegi, ori nu…” – Wolf Wildfire

Madmoiselle Sarcastique

Un suflet singur trăiește bucuriile pe jumătate, iar durerile dublu!

Septembrie, joi

Oaza pentru fete

SunLog

blog de informaţii şi diverse alte chestii

HopeLess

Scrisul face parte din mine, din viață... ca de atfel, arta în toate formele ei!

Kaysha

Să nu crezi ce ţi se spune. Să crezi doar ce simţi.

Dani Havarneanu

Un blog prea personal

Normalul? E plictisitor.

Am încercat o dată să fiu normală. Cele mai rele 2 minute din viața mea.

Confessions of a first time mom...

Menirea dintâi a femeii este de a da naștere. Numai așa viața își justifică continuitatea...

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Anca Balaban Popa Iscu

Viața e atât de frumoasă!

opisicaneagra.ro

Opinii inopinate, frânturi de suflet, poezie și jurnalism online.

Illusion's Street

străduţa mea de iluzii

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

