Blog neinspirațional

…despre lupta cu morile de vânt

D’ale oamenilor. De zăpadă.

Liniște.

O cameră (mult prea) luminată, cu o fereastră ce dădea în grădina albă. Pe un pervaz modernizat, trei străjeri își luaseră lucrurile (mult prea) în serios. Înarmați cu câte trei fire de stuf pe post de arme (albe, desigur!), cu pălăriile negre pe post de caschetă și privirea ușor încruntată, priveau neclintiți spre orice ar fi putut trece drept dubios într-o seară despre care toată lumea zicea că ar fi (mult prea) specială.

image10

 (Sursa foto: Almahane)

Primul om de zăpadă (intrigat): Trebuie să fie o chestiune a oamenilor în carne și oase pe care eu nu o înțeleg. Ce o fi cu atâta tevatură?  

Al doilea om de zăpadă (plin de importanță): E Crăciunul!

Primul om de zăpadă: Așa. Și? Ce înseamnă Crăciunul ăsta?

Al doilea om de zăpadă: Habar nu am. Dar toată lumea din casă rostește atât de apăsat treaba asta că e musai să fie important. 

Primul om de zăpadă: Spirit de turmă! Și constat că e molipsitor! Ce are a face spiritul ăsta cu noi?

Al treilea om de zăpadă (vorbește în versuri):

Când primul fulg agale curge

și se așterne nea cu pumnul,

iar Moșul gras daruri aduce,

atunci știi c-a venit Crăciunul!

Primul om de zăpadă: Frumos, n-am ce zice! Aș aplauda, dar nu am palme. Nu știu din ce motiv, oamenii de zăpadă sunt făcuți fără brațe.

Al doilea om de zăpadă: La ce ne-ar trebui brațe? Mai curând, poate, niște picioare. Așa am putea-o lua la fugă și noi!

Primul om de zăpadă: Și încotro? N-am face decât câțiva pași și ne-am topi.

Al treilea om de zăpadă: 

Norocul nu ne prea surâde,

căci viața noastră-i doar o clipă

Suntem simple efemeride

Doar că nu avem aripă…

Primul om de zăpadă (iritat): Și atunci care e rostul existenței noastre? Ne fac superficial din trei bulgări, cu un morcov pe post de nas și o tigaie drept pălărie. Dansează în jurul nostru preț de câteva minute și apoi dispar în casele lor încălzite. Uită că existăm. Mai  rău de atât, dimineața calcă în băltoaca din fața casei și nici nu se întreabă unde am dispărut. 

Al doilea om de zăpadă (zâmbind îngăduitor): Da, dar le-am adus zâmbetul preț de câteva clipe. 

Primul om de zăpadă: La naiba cu zâmbetul lor! Care este rostul să te naști om? Și încă de zăpadă!

Al treilea om de zăpadă: 

Ne-au făcut vii cu migală

din zăpadă, stând în frig

ne-au creat cu mâna goală

cu voie bună drept câștig.

Al doilea om de zăpadă: Așa e! Suntem un fel de simbol pentru ei. A iarnă! 

Primul om de zăpadă: Mă puteau lipsi de un asemenea privilegiu! 

Al treilea om de zăpadă: 

Ne-au închis și-n globulețe

cu tot cu fulgii plutitori,

ca mari și mici să se răsfețe

privindu-ne mai zâmbitori.

Primul om de zăpadă: Minunat! Mă simt muuuult mai bine! Am uitat să precizez: suntem făcuți din carton! Asta e chiar hilar: oameni de zăpadă din carton! 

Al treilea om de zăpadă: 

Chiar contează de suntem

din zăpadă sau carton,

de ne topim sau ne rupem?

Totul este să fii OM!

Toma Necredinciosul, Înțeleptul și Poetul.

Cortina se coboră, lăsând să se întrevadă așa, ca pentru suflete, ultima strofă.

Crăciun fericit tuturor! 🙂

…………………………………………………………………………………….

Provocarea a venit de la Vienela.

14 răspunsuri la „D’ale oamenilor. De zăpadă.

  1. Vienela Decembrie 27, 2014 la 1:04 pm

    Maiculita, ce-mi place!!! Sunt fara cuvinte, dar cu sufletul plin de concluzia din final! Sper sa imi pot aminti si maine, si anul viitor, si in fiecare zi a vietii mele!

    Apreciază

  2. Bianca Alexandra Decembrie 27, 2014 la 3:10 pm

    Minunat! Crăciun fericit! 🙂

    Apreciază

  3. alma nahe Decembrie 27, 2014 la 3:50 pm

    Vin și (te) comentez mâine, că m-am pedepsit să nu intru deloc pe bloguri zilele astea, nici pe feisbuc, nici…nici…acuma mă alint un pic. 😛

    Apreciază

  4. Adriana Decembrie 27, 2014 la 4:15 pm

    ..cine se gândea, văzându-i cum stau singuri pe pervaz,
    c-o sa-aduci cuvinte alese şi-i vei scoate din necaz?
    Din blazare, plictiseală şi din de-astea de ” bon-ton”
    şi-o sa faci cu o zicală… trei vedete de ..carton?!

    ..ESTI GENIALĂ, te felicit din suflet..

    Apreciat de 1 persoană

  5. alma nahe Ianuarie 8, 2015 la 8:57 am

    (Making-)Of:
    Am scos cartoanele ouălelor consumate într-un an și mi-am dat seama că nu consum prea multe(15 cartoane a câte 6 ouă).
    Mi-am cumpărat mult alb, fiindcă de obicei se consumă primul, deci cel mai repede și l-am transformat în zăpadă veșnică pe străjerii ferestrelor.
    Marginea dantelată a unui mileu de masă rotundă se tot desfăcea, așa că am rezolvat problema, i-am oferit veșnicie ciopârțită pe umerii cartonați ai oamenilor de zăpadă mobili.
    O mătură mai veche se tocise numai într-o parte. Semn că încă mai folosesc mătura. Semn că numai pe aceeași parte. Am echilibrat situația și-am tăiat firele nepuse la treabă.
    Dintotdeauna mi-am dorit să am o soluție cu mult sclipici, dar care să imite bine sclipirea zăpezii în lumina felinarelor. Ei, bine, s-a rezolvat și asta, se găsea la magazin, dar dacă căutau alții, nu eu.

    Și, gata! Acu, că am descărcat filmu’, mă duc iarăși în pauză de scris.

    PS: Na, că am revenit, ți-am zis că revin, Rudio! 😉

    Apreciat de 1 persoană

    • rudia2014 Ianuarie 10, 2015 la 11:54 am

      Ohooo! Și încă cum! 🙂
      Văzusem și eu handmade-uri pe bază de treburi cartonate, așa că le strâng. Pentru zile…albe și libere, când oi putea să-mi exercit creativitatea!
      Mulțam de film! Da’ cred că-ți fac o vizită când m-oi apuca de ele. Sau…îi iau un interviu! 😆

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

Comentator Amator

„Viata nu are subtitrare, ori o intelegi, ori nu…” – Wolf Wildfire

Madmoiselle Sarcastique

Un suflet singur trăiește bucuriile pe jumătate, iar durerile dublu!

Septembrie, joi

Oaza pentru fete

SunLog

blog de informaţii şi diverse alte chestii

HopeLess

Scrisul face parte din mine, din viață... ca de altfel, arta în toate formele ei!

Kaysha

Să nu crezi ce ţi se spune. Să crezi doar ce simţi.

Dani Havarneanu

Un blog prea personal

Confessions of a first time mom...

Menirea dintâi a femeii este de a da naștere. Numai așa viața își justifică continuitatea...

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Anca Balaban Popa Iscu

Viața e atât de frumoasă!

opisicaneagra.ro

Opinii inopinate, frânturi de suflet, poezie și jurnalism online.

Illusion's Street

străduţa mea de iluzii

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

DozaDePoezie

"Viaţa este în altă parte" - Milan Kundera

