Blog neinspirațional

…despre lupta cu morile de vânt

Jocul ca alternativă pentru plictiseală

Este un fenomen ciudat pe care nu îl pot înțelege la copiii de astăzi: se plictisesc! Dar nu așa, din când în când. Ei se plictisesc din principiu. Am auzit de atâtea ori vorba asta la copii de toate vârstele, încât am dedus că e o trăsătură înnăscută. Nicio jucărie nu mai pare să fie pe placul lor, ba imită prea bine realitatea, ba nu o imită deloc, ba sunt prea puține jucării și apare frustrarea, ba sunt prea multe și nu mai prezintă interes. Cât timp e vară, lucrurile sunt mai ușoare. Copiii ies la joacă afară cu alți copii. Acolo nu mai contează decât numărul de julituri, kilometrii alergați, numărul mingilor sau geamurilor sparte.  Ce te faci, însă, iarna? Pustietate, frig, întuneric… Urmarea este firească: „Mami (sau tati, după caz 😀 ), mă plictisesc!”

Și asta îmi aduce minte de vremea basmelor:

Taci, dragul tatei, că ți-oi da tinerețe fără bătrânețe și viață fără de moarte” – și copilul tăcu.

Azi îmi imaginez ursitoarele la capul patului: ”copilul ăsta o să fie plictisit. Numai când va descoperi jocurile pe calculator sau pe tabletă vraja se va risipi”. Și părintele caută disperat să-i satisfacă propriului copil nevoia de a-și alunga plictiseala. Bineînțeles, lucrul acesta trebuie făcut cu discernământ! Nu orice joc, nu orice site, nu oricât timp de joacă! Iar periplul prin motoarele de căutare îi satisface așteptările: http://www.xjocuri.com/jocuri-pentru-fete.html. Dai peste un joc de tip puzzle și îi antrenezi logica. Are vreun erou sau vreo eroină preferată? Iată, îi găsești protagoniști într-un joc online și asta va aduce cu siguranță un zâmbet de mulțumire pe chipul copilului plictisit. Câte nu pot face! Hrănesc iepurașul de paște, fac ordine împreună cu prințesa Eliza, aleg hainele sau tunsorile potrivite pentru diferite personaje.

Jocurile online au căpătat amploare în ultimii ani. Sunt tentante, antrenante, alungă plictiseala, doar dacă sunt selectate cu grijă în funcție de vârstă și dacă nu devin o obsesie, ci o modalitate de a petrece timpul liber pentru că tot ce e prea mult, întotdeauna strică! 🙂

6 răspunsuri la „Jocul ca alternativă pentru plictiseală

  1. ideilarece Decembrie 1, 2014 la 2:44 pm

    :)))
    Parca ma vad pe mine in descrierea ta, am renascut de cand am pus labuta pe joculete si probabil am dat in mintea copiilor. Ceea ce nu e rau deloc.

    Apreciază

  2. Vienela Decembrie 1, 2014 la 2:51 pm

    Hi, hi, si eu care credeam ca te-ai decis sa te joci cu noi de-a umbrela, cand am vazut titlul… :)))

    Apreciază

  3. Fairytale Decembrie 1, 2014 la 6:07 pm

    Asa este, copiii se plictisesc si trebuie sa le ocupam timpul chiar si cu aceste jocuri online.Pupici!

    Apreciază

Lasă un răspuns

Comentator Amator

„Viata nu are subtitrare, ori o intelegi, ori nu…” – Wolf Wildfire

Madmoiselle Sarcastique

Un suflet singur trăiește bucuriile pe jumătate, iar durerile dublu!

Septembrie, joi

Oaza pentru fete

SunLog

blog de informaţii şi diverse alte chestii

HopeLess

Scrisul face parte din mine, din viață... ca de atfel, arta în toate formele ei!

Kaysha

Să nu crezi ce ţi se spune. Să crezi doar ce simţi.

Dani Havarneanu

Un blog prea personal

Normalul? E plictisitor.

Am încercat o dată să fiu normală. Cele mai rele 2 minute din viața mea.

Confessions of a first time mom...

Menirea dintâi a femeii este de a da naștere. Numai așa viața își justifică continuitatea...

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Anca Balaban Popa Iscu

Viața e atât de frumoasă!

opisicaneagra.ro

Opinii inopinate, frânturi de suflet, poezie și jurnalism online.

Illusion's Street

străduţa mea de iluzii

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

