Blog neinspirațional

…despre lupta cu morile de vânt

Cineva te așteaptă acasă: Text OR drive!

Draga mea dragă, 

Nu sunt decât câteva ore de când m-am desprins cu greu din brațele tale. Mi-aș fi dorit să existe veșnicia clipei și să nu trebuiască niciodată să plec. Mi-aș fi dorit să păstrez în nări urma parfumului tău până când o „dată viitoare” ne va aduce din nou împreună. Asta am sperat mereu, nu? Să nu fie ultima dată. Să visăm frumos numai cu gândul că tot ce visăm poate deveni, la un moment dat, realitatea noastră. 

Șoseaua e umedă. Am gonit cu disperarea revoltatului care a fost smuls de lângă ceea ce îi era drag, de către instanțe superioare și de necontrolat pe care noi le-am confundat cu simțul datoriei, când alții le-ar fi spus lașitate. Dar noi singuri știm că ne-am născut în contexte potrivnice poveștii noastre și că nu trebuie decât să așteptăm ca momentul nostru să se ivească la un alt răsărit de soare. Dar te-am ascultat. Viteza era legală. Și nu mi-am pus în pericol viața pentru că îmi amintesc cât de viu m-ai rugat să am grijă de mine ca și cum te-aș veghea pe tine. Știu cum tremuri de fiecare dată când urc la volan, cum aștepți un semn la fiecare popas sau mesajul eliberator: „am ajuns cu bine”. Te-am ascultat, draga mea, dragă, pentru că nu am vrut să bată ceasul al doisprezecelea, iar eu să nu apar la următoarea întâlnire a noastră, atât de mult așteptată. Drumul e al naibii de lung și asta m-a plictisit teribil mereu, iar dorul de tine…ei bine, dorul îmi sfârtecă vintrele, ca și cum o parte vitală din mine mi-a fost smulsă… Dar de data asta te-am ascultat și am lăsat telefonul deoparte. Ba chiar l-am pus bine în buzunarul borsetei pe scaunul din spate de unde nu îl voi scoate decât la prima oprire. Am ascultat melodia noastră preferată, în schimb, cele multe ore în șir cât am condus către dincolo. 

Șoseaua e umedă. E ciudat cum pot să o simt cu obrazul… Și mă simt inert…fără vlagă…Aș fi vrut să pot da afurisitul ăsta de ceas înapoi… Să mai fi rămas lipit de tine o secundă, poate două. Așa, poate mi-aș fi rescris destinul. O secundă…poate două…atât. Și nu aș mai fi ieșit în calea unui nebun ai cărui ochi au fost ademeniți de mirajul tehnologiei moderne. O secundă, poate două și aș fi ajuns în intersecția aceea mai târziu, când el și-ar fi terminat de scris mesajul scurt pe telefonul mobil, cu mâna dreaptă care ar fi trebuit să fie pe volan. Sau poate ar fi trecut deja de mult de punctul nostru de întâlnire.  Dar se pare că timpul..nu a avut răbdare cu mine astăzi…

Îți scriu, draga mea, să-ți spun că nu voi ajunge la întâlnirea noastră de data viitoare…Pentru că altcineva a ales astăzi pentru mine…

e714ef86a682713655a4f924536cb91e

Epilog:

Câte persoane nu așteaptă cu aceeași înfrigurare un sms care să liniștească: „am ajuns cu bine”? Și câte astfel de sms-uri nu au mai ajuns la destinatar, pentru că o clipă de neatenție a fost plătită prea scump?

Suntem mereu pe fugă. Până și mesajele le scriem „pe scurt” ca să câștigăm timp. Timp? Pentru ce? Pentru a goni spre moarte cu toată viteza înainte? Cât  timp câștigi scriind un sms în timp ce îți conduci mașina? Este atât de urgent încât să merite să-ți riști viața? A ta sau a altora? Zilnic au loc accidente rutiere datorate vitezei, neatenției, neadaptării la condițiile de trafic și folosirii telefonului mobil la volan. De ce să devii parte a unor statistici negative: numărul accidentelor, numărul deceselor…?

Crezi că ești experimentat? Că ție nu ți se poate întâmpla? Că deții controlul? Că nu e „mare lucru” sau că nu poate fi atât de periculos? În esență nu faci decât să te joci de-a Dumnezeu. Și astfel, decizi, fără să vrei, cine moare și când. textinganddriving_zps566602d8

Nu scrie mesaje pe telefonul mobil în timp ce conduci!

O spun oameni cu ani de experiență în condus. O spun companii puternice, precum Toyota, preocupate de siguranța rutieră și educarea tinerilor în vederea dezvoltării simțului responsabilității la volan.

Ți-o spun supraviețuitorii unor astfel de accidente sau familiile îndurerate. Ți-ar spune-o și morții, victime ale accidentelor de mașină provocate astfel, dacă ar putea trimite un semn de dincolo.

Nu face experimente cu viața ta sau cu viața altora! Nu-ți risca restul zilelor pentru câteva secunde. Respectă dreptul la viață al celorlalți, respectă-ți propria viață! Condu responsabil!images

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Această probă este un semnal de alarmă lansat și de Toyota: Don’t Text and Drive! pentru proba a 22-a a concursului SuperBlog.

logo_Toyota_mic-300x259

Imaginile sunt preluate de pe Google.

P.S.

Știu că vei citi asta la un moment dat. Trebuie să-ți amintești că mereu mi-a fost frică atunci când te-am știut la volan și că ți-am spus de zeci de ori să nu scrii mesaje în timp ce conduci! E un mesaj și către tine!

12 răspunsuri la „Cineva te așteaptă acasă: Text OR drive!

  1. Natural Noiembrie 25, 2014 la 8:15 pm

    Multi zic ca nu mi se poate intampla tocmai mie… pana cand se intampla. Dar atunci e cam tarziu 😦

    Apreciază

  2. Daniela Bojincă - Pishky Noiembrie 25, 2014 la 8:27 pm

    Serios, articolul tău mi-a smuls niște lacrimi. Și mi-a făcut pielea de găină. Și… și :(…atât..

    Apreciază

  3. cristinalincu Noiembrie 25, 2014 la 9:10 pm

    ai surprins cel mai „nedrept” aspect si anume ca iresponsabilitatea nu il afecteaza numai pe cel in cauza, ci si pe cei nevinovati din jurul sau… un articol impresionant

    Apreciază

  4. Pingback:Jurnal neinspirațional (8) | Blog neinspirațional

  5. Pingback:Cursă cu obstacole spre Gala SuperBlog | Blog neinspirațional

Lasă un răspuns

Comentator Amator

„Viata nu are subtitrare, ori o intelegi, ori nu…” – Wolf Wildfire

Madmoiselle Sarcastique

Un suflet singur trăiește bucuriile pe jumătate, iar durerile dublu!

Septembrie, joi

Oaza pentru fete

SunLog

blog de informaţii şi diverse alte chestii

HopeLess

Scrisul face parte din mine, din viață... ca de atfel, arta în toate formele ei!

Kaysha

Să nu crezi ce ţi se spune. Să crezi doar ce simţi.

Dani Havarneanu

Un blog prea personal

Normalul? E plictisitor.

Am încercat o dată să fiu normală. Cele mai rele 2 minute din viața mea.

Confessions of a first time mom...

Menirea dintâi a femeii este de a da naștere. Numai așa viața își justifică continuitatea...

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Anca Balaban Popa Iscu

Viața e atât de frumoasă!

opisicaneagra.ro

Opinii inopinate, frânturi de suflet, poezie și jurnalism online.

Illusion's Street

străduţa mea de iluzii

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

