Blog neinspirațional

…despre lupta cu morile de vânt

Inside out! Emoțiile și sentimentele între real și virtual

Suntem oameni. Suntem un amestec de emoții și sentimente pe care reușim mai mult sau mai puțin să le controlăm. Suntem indivizi cu particularități care ne fac unici și irepetabili. Dar mai suntem și ființe profund sociale. Ne este imposibil să trăim în afara unei comunități. Și dacă, prin absurd, am fi puși într-o asemenea situație, fie am dansa cu lupii, cu care am deveni frați de cruce, fie am începe a vorbi singuri. Nevoia de comunicare este ceea ce avem în comun, motivul pentru care aparținem unei comunitățifie ea reală – în care ne ducem existența fizică – sau una virtuală.

Zilele trecute am citit într-un articol despre măștile pe care le purtăm în lumea virtuală. De faptul că ne ascundem în spatele unui nickname și al unei parole sau chiar în spatele mai multor identități, pentru a „păcăli” pe cei cu care intrăm în contact, pentru a ne ascunde. Se spunea acolo că acest lucru înseamnă fățărnicie, pentru că „anonimatul este pentru mişei” și  „îţi dizolvă credibilitatea”¹. Evident, subiectul suportă nuanțări. Dar nu putem nega că odată cu nașterea sfântului Internet, lucrurile s-au schimbat esențial. Ne place sau nu, existența modernă este împărțită în două lumi: una reală și una virtuală și fiecare alege în care dintre acestea își petrece cea mai mare parte a timpului. Foarte puțini reușesc să păstreze un echilibru și să nu amestece aceste două lumi. Dar în oricare dintre ele, oamenii doresc să fie împreună cu alți oameni. Cu care să discute, cărora să le împărtășească, oameni care să-i aprecieze sau de la care să primească o informație sau un sfat. Așa s-au născut forumurile de discuții, platformele de socializare, grupurile virtuale. Dar de ce le-ai alege pe acestea, în detrimentul formelor corespondente din real? De ce ai alege, de exemplu, un grup suport online pentru alcoolici și nu ai merge la întâlnirile unei asociații? Să vedem:

  • poate ești o fire timidă și cu greu reușești să faci față contactului vizual cu alți oameni
  • poate simți că poți intra și ieși fără să dai socoteală nimănui
  • poate nu vrei să știe și alții de problemele tale; consideri că ești la adăpost așa
  • poate timpul și alte motive nu-ți permit să te deplasezi
  • poate aspectul financiar este esențial

…și câți de alți „poate”.

De ce ți-ai crea un cont pe o platformă de socializare?

  • pentru că poți avea la îndemână cunoscuți cu care să poți comunica mai ușor în funcție de situații (colegi pe care nu i-ai văzut de multă vreme, prieteni plecați peste mări și țări, parteneri de muncă într-o conferință importantă etc.)
  • pentru că poți găsi oameni cu interese comune
  • pentru că-ți poți promova o afacere
  • pentru că își poți face prieteni etc.

Sigur că fiecare își găsește propriile motive, care pot varia.

Ce m-a învățat experiența personală în lumea comunităților virtuale? Că aparține, în esență, tot realității noastre imediate, având în plus unele avantaje. Am făcut cursuri online, am cunoscut oameni cu calități extraordinare, am comunicat cu persoane de la alt capăt al lumii, am descifrat lumea blogosferei, am învățat mai multe despre alții și despre mine. În egală măsură, am găsit răutate, invidie, fățărnicie, dar și căldură, prieteni și oameni dispuși să ajute, dintr-un instinct de umanitate, fără să le pese cine ești de fapt. Problema se pune: unde anume tragem linie? Cum evităm să confundăm lucrurile? Cum evităm să rămânem blocați în spatele monitoarelor, de unde să primim accesul printr-o mișcare de mouse? Cum să transferăm tot ce e bun și frumos, în lumea în care ființăm fizic? Ar fi păcat să limitezi o relație – de orice natură – cu un om drag, la accesul la internet!

În acest sens, soluția este să rămânem oameni, nu măști, nu chipuri într-un avatar sau o fotografie de profil. Să schimbăm răceala device-urilor de ultimă generație, cu căldura unei strângeri de mână sau a unei îmbrățișări. Să schimbăm ideile în fapte și acțiuni, să devenim, din membri ai unor comunități virtuale, prieteni, să comunicăm și dincolo de cuvinte, prin privire, prin gesturi. Să scoatem la iveală ce este mai bun din noi, să ne întoarcem la emoțiile noastre de bază, aducând inside-ul profund al gândurilor și sentimentelor noastre, out, către ceilalți. Astfel, putem fi mai ușor înțeleși și putem trăi armonios cu adevărat într-o comunitate!

123

De fiecare dată când am avut ocazia să cunosc oameni de dincolo de sticlă, am avut o ușoară strângere de inimă. Dacă impresia inițială a fost greșită de o parte sau de alta? Dacă se strecoară vreo urmă de dezamăgire? Dar am constatat că omul „în carne și oase” era același cu cel pe care l-am cunoscut virtual. Iar întâlnirea nu a făcut decât să pecetluaiscă o relație de prietenie care încă durează, în ciuda sutelor de kilometri distanță.

Suntem oameni cu sentimente și emoții…Let your inside out, but also the outside in! Asta înseamnă, până la urmă, comunicare într-o comunitate!

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Postarea este o provocare pentru proba numărul 18 din competiția SuperBlog 2014, sponsorizată de Komunomo, o nouă platformă de socializare atipică.

¹Pentru că discuția se îndepărta de subiect, am ales să las aici trimiterea la articolul citat: http://cudi.ro/2014/10/29/despre-pseudo-identitatile-online/.

14 răspunsuri la „Inside out! Emoțiile și sentimentele între real și virtual

  1. ella fairytale Noiembrie 17, 2014 la 5:21 pm

    Frumos articolul tau, e adevarat traim in doua lumi: una virtuala si alta reala. Pupici!

    Apreciază

  2. dordefemeie Noiembrie 17, 2014 la 7:43 pm

    Ar fi minunat sa redevenim calzi si apropiati unii de ceilalti, sa ne privim in ochi, sa ne strangem mainile asa cum spui tu. Dar nu cred ca vremurile acelea se mai intorc. Nu curand.

    Apreciază

  3. mikyangel007 Noiembrie 17, 2014 la 7:54 pm

    E foarte adevarat tot ce ai scris tu aici..citeam articolul si ma regaseam in fiecare fraza. Mie una, lumea virtuala mi-a schimbat viata in bine, intr-un fel in care inainte nici nu indrazneam sa visez.

    Apreciază

  4. Natural Noiembrie 17, 2014 la 8:23 pm

    Adevarat graiesti, dar n-am inteles daca ne vedem la Gala. Offline, bineinteles 🙂 (va fi si o transmisie live online)

    Apreciază

  5. Dana Lalici Noiembrie 17, 2014 la 8:46 pm

    Rudia, si tu esti o masca. Nu in sensul rau, nu vreau sa spun asta. Un mister. Si am senzatia ca in spate se ascunde cineva cunoscut dinainte sa pasesti oficial pe blogul asta. O perioada m-am straduit sa mi te descifrez. Curiozitate, ce vrei, cat o armata de pisici. Apoi mi-am zis: nu mai bine las asa misterul? Pentru ca, oricine ai fi, esti un om frumos si asta imi este, pana la urma, suficient.

    Apreciază

    • rudia2014 Noiembrie 17, 2014 la 8:51 pm

      🙂 Cred că mai curând decât o mască, sunt un experiment! Sper că nu eșuat! 😆
      Nu știu dacă neapărat cunoscut…Poate din altă lume 🙂 Curiozități am stârnit de la început. Nu e un capăt de lume și nici artificii nu vor fi la …dezvelirea bustului! 😆
      Oricum, tocmai asta voiam să spun…de când există Rudia, am avut surprize plăcute în virtual! 🙂
      Mulțumesc! 🙂

      Apreciază

  6. cristinalincu Noiembrie 17, 2014 la 9:39 pm

    Mi-a placut ideea cu mastile, desi schematizeaza mult sentimentele, totusi ne obliga sa ni le constientizam

    Apreciază

  7. Silvia Iordache Noiembrie 21, 2014 la 10:24 am

    dap, Inside out! e cam esenta. multumesc, un articol fain! o sa ma duc sa vad filmul propus. era 19 iunie 2014?

    Apreciază

Lasă un răspuns

Comentator Amator

„Viata nu are subtitrare, ori o intelegi, ori nu…” – Wolf Wildfire

Madmoiselle Sarcastique

Un suflet singur trăiește bucuriile pe jumătate, iar durerile dublu!

Septembrie, joi

Oaza pentru fete

SunLog

blog de informaţii şi diverse alte chestii

HopeLess

Scrisul face parte din mine, din viață... ca de altfel, arta în toate formele ei!

Kaysha

Să nu crezi ce ţi se spune. Să crezi doar ce simţi.

Dani Havarneanu

Un blog prea personal

Confessions of a first time mom...

Menirea dintâi a femeii este de a da naștere. Numai așa viața își justifică continuitatea...

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Anca Balaban Popa Iscu

Viața e atât de frumoasă!

opisicaneagra.ro

Opinii inopinate, frânturi de suflet, poezie și jurnalism online.

Illusion's Street

străduţa mea de iluzii

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

DozaDePoezie

"Viaţa este în altă parte" - Milan Kundera

